Tudomány

Egy felnőtt emberben több mint kétkilónyi baktérium él

Először azonosították amerikai kutatók, hogy normális körülmények között hány mikroorganizmus-faj él egy egészséges ember testén. A Nature tudományos magazin legfrissebb számában tették közzé azokat a tanulmányokat, amelyek az emberi mikrobiom "népszámlálási" eredményét ismertetik. Ezek szerint az emberrel több mint 10 ezer mikrobafaj él együtt, amelyeknek összesen 8 millió génje van.

A cirógatás hatása

A cirógatásra adott agyi választ vizsgálták idegtudósok. Kiderült, hogy ugyanaz az érintés aszerint lesz kellemes vagy kellemetlen számunkra, ahogyan agyunk szociális jelentést ad neki, az utóbbi felismerése pedig ugyanazon az agyterületen zajlik, ahol az alapvető, fizikai érintési tulajdonságokat kódolja az emberi agy - állapították meg a Kaliforniai Műszaki Egyetem (Caltech) idegkutatói.

Tudósok is vitatkoznak arról, hogy létezik-e a G-pont

Dr. Adam Ostrzenski, a floridai St. Petersburg Nőgyógyászati Intézetének munkatársa azt állítja, hogy megtalálta a régóta keresett G-pontot, miközben egy fejsérülés következtében elhalálozott 83 éves nő holttestén végzett boncolást.

Milyen lesz az idei nyár?

A mérsékelt öv kontinentális éghajlatának jellemzője a hideg tél és a meleg nyár – tanítják az iskolákban. A valóságban azonban ez nem ilyen egyszerű.

Mit is tartalmaznak a tejitalok, reggeli italok?

Az üzletek polcain, a fogyasztási tejek közvetlen szomszédságban egyre gyakrabban látunk "Tejital", illetve "Reggeli ital" felirattal ellátott termékeket. A vásárlók egy része ezeket gyanútlanul leemeli a polcról és megvásárolja, azt gondolva, hogy a tehéntej összetételével egyező minőségű élelmiszert visz haza.

A teljes szaruhártya-átültetés helyett

Világszerte a szaruhártya a leggyakrabban átültetett szövet. Az orvoslás gyors fejlődése folytán ma már azonban sokszor nincs szükség az átültetés régóta alkalmazott módjára, a teljes szaruhártya-átültetetésre, azaz a penetráló keratoplasztikára (PK).

Magyar molekula, mely lassítja az öregedést

Kiderült, hogy a magyar kutatók által felfedezett, cukorbetegeken Amerikában már sikerrel tesztelt hatóanyag (BGP-15 molekula) nem csak a cukorbetegség kezelésében jelenthet áttörést. Ausztrál kutatók a Nature-ben megjelent cikke szerint halálos kimenetelű izomsorvadásban, és számos időskori betegség kialakulásában is hatásosnak tűnik.

A négyéves zseni már kétévesen tudott olvasni

A brit Heidi Hankins ugyan még messze van az iskolába járástól, a nemzetközi "zseniszövetség" mégis soraiba fogadta, mert meggyőzően kivételesnek találja a gyermek képességeit.

Biztos módszer, amellyel felgyorsítható a gyógyulás

Ficam, törés, égési sérülés… 4 hét, 6 hét, 8 hét. Ha nem engedhetünk meg magunknak ennyi pihenőt, nincs más hátra, mint hogy lerövidítsük a gyógyulási időt. Az oxigén természetes gyógyító erejével akár felére csökkenthető a lábadozási idő.