Gyerekkorunk ízeit szeretjük a legjobban

2013. 02. 18.
Szerző: Szimpatika
„Ízlések és pofonok különbözőek.” Soha nem igazabb ez az állítás, mint amikor a világ különböző tájainak vacsoraasztalaira vetünk egy pillantást. Ha az otthon fogyasztott étkek témája kerül terítékre, az egyre jobban növekvő termékválasztékkal arányosan széleskörű érdeklődést és nagyfokú nyitottságot tükröznek a válaszok – ezek a legfontosabb megállapításai az Ipsos Marketingkutatás legfrissebb tanulmányának.

„Manapság óriási választék áll rendelkezésre élelmiszerből, ami egyben azt is jelenti, hogy a fogyasztók fogékonyabbá váltak az új iránt, akár egyedi, akár a megszokott családi receptekhez képest egzotikus ízeket is kipróbálva. Amikor legfrissebb kutatásunkban 26 ország válaszadóit kérdeztük arról, hogy milyen ételkülönlegességeket fogyasztanak szívesen otthon, szinte minden országban más nemzetek, kultúrák ízei bizonyultak a legnépszerűbbnek, így Magyarországon is (46%-ban) – mondta el Szabó Valéria, az Ipsos piackutatási igazgatója. – De természetesen a hagyományos fogások is tartják magukat: a válaszadók 47%-a olyan ételeket fogyaszt otthon, amelyek felidézik gyermekkoruk kedves, megszokott ízeit.”

Ennél jóval kevesebben keresik az élelmiszerboltok polcain az egyes sztárséfek által kifejlesztett vagy ajánlott élelmiszereket, pl. szószokat és leveskonzerveket, vagy a Nyugat-Európában a hazainál sokkal szélesebb választékban megtalálható éttermi márkákat.

A nosztalgikus emlékek minden ország lakói számára egyformán fontosak, más tekintetben azonban sok különbséget látunk az egyes nemzetek között: nem meglepő módon az Egyesült Királyság lakói sokkal nyitottabbak a különböző nemzetek konyhái iránt, mint az európai átlag; míg az olaszok számára szinte létfontosságú, hogy bizonyos élelmiszerekből (pl. tésztákból, sajtokból) kézműves minőséget válasszanak. Egy-egy ismert arc, tévés szakács ajánlásának elsősorban Ázsiában, például Kínában van nagyobb jelentősége.

„A csomagolt termékek iránti érdeklődés váltakozó szintje azt mutatja, hogy ami egzotikusnak számít a világ egyik pontján, hétköznapi egy másikban. Egy új piac meghódítása előtt a termékfejlesztőknek fontos feltérképezniük az ottani ízlésvilágot és étkezési szokásokat. A magyarok számára még mindig a hagyományos ételek a legfontosabbak, ezektől leginkább más nemzetek konyhái felé kalandozunk el. Az európai átlaghoz képest meglepően alacsony érdeklődést mutattak a magyar válaszadók a kézműves minőségű élelmiszerek iránt (20%), de ennek oka valószínűleg abban is rejlik, hogy legtöbben ezeket a termékeket családi, baráti kapcsolatokon keresztül szerezzük be, nem pedig a kereskedelemből. Mi, magyarok érdeklődünk legkevésbé a celebek által kifejlesztett ételek iránt is (9%)” – osztotta meg a kutatás tanulságait Szabó Valéria.

 

Forrás www.ipsos.hu

Ez a cikk több mint egy éve került publikálásra.
A cikkben szereplő információk a megjelenéskor pontosak voltak, de mára elavultak lehetnek.

Olvasna még a témában?

A nyitólapról ajánljuk

Friss cikkeink

Hírlevél

Feliratkozom a Szimpatika hírlevelekre, ezzel elfogadom az Adatkezelési Tájékoztatóban olvasható feltételeket, és hozzájárulok, hogy a szimpatika.hu a megadott e-mail címemre hírlevelet küldjön, valamint saját és partnerei üzleti ajánlataival felkeressen.

Az űrlap kitöltése, az adatok megadása önkéntes.

A hírlevélküldő szolgáltatás nem támogatja a freemail.hu-s és citromail.hu-s címeket, ilyen címek megadása esetén hibák léphetnek fel!
Kérjük, használjon más e-mail szolgáltatót (pl: gmail.com)!