Sokkal jobban oda kell figyelnünk az életmód, és különösen a pandémia okozta változások alvást befolyásoló következményeire a gyermekek és a fiatalok körében. Ezek a korosztályok ugyanis egyre kevesebbet alszanak, és az alvásuk minősége is rosszabbodott, amit mindenképpen figyelembe kell venni az életmódjuk, a napirendjük alakításánál, különben pszichés és testi fejlődésük vonatkozásában is visszafordíthatatlan folyamatok indulhatnak el.
Egy, a közelmúltban az amerikai Sleep Foundation által közzétett tanulmány szerint a későbbi iskolakezdés nemcsak a diákok javát szolgálja, hanem lehetővé teszi a szülőknek, is, hogy többet pihenjenek. Sarah Shoen tanulmánya megállapította, hogy például a középiskolás diákok szülei akár 60 órányi plusz alvást is elérhetnek egy tanév során, ha az iskolakezdés időpontját 70 perccel eltolják.
„Mind az általános-, mind a középiskolák tanórái legkorábban reggel 8:30-kor kezdődjenek el, javasolja az Amerikai Alvógyógyászati Akadémia, amihez elsők között csatlakozik a Magyar Alvás Szövetség is. A mindennapi hazai pedagógusi tapasztalatok is azt erősítik, hogy a nulladik, illetve a 8 órát követő első tanóra hatékonysága csekély” – közölte a Magyar Alvás Szövetség.