Zölden a levegőben is!
„A Siemensszel két évvel ezelőtt kezdtük el a fejlesztést. Nekik nem volt repülős tapasztalatuk, mi pedig az elektromos hajtás kifejlesztéséhez szükséges mérnöki munkát nem tudtuk addig kire bízni. Így hoztuk létre közösen a világ első elektromos hajtással rendelkező műrepülőgépét, amely túrázásra éppúgy alkalmas, mint oktatási célokra” – mondta Andréka Domonkos, az eFusion nevű gépet fejlesztő Magnus Aircraft Zrt. kommunikációs igazgatója.
A cél természetesen az, hogy néhány év múlva az utasszállító gépek is elektromos hajtással működjenek, de a következő lépés – ahogy a földi közlekedésben is – a hibrid hajtású gépek kifejlesztése. Ebben az első feladat, hogy az utazási távolságot növelni tudják, illetve hogy minél nagyobb kapacitású akkumulátor-rendszereket tudjanak a gépekbe beépíteni.
„Több európai ország kormánya már meghozta azt a döntést, hogy 2025-től törvények tegyék kötelezővé, hogy minden újonnan forgalomba helyezett közlekedési eszköz elektromos hajtású legyen. Terveink szerint az általunk fejlesztett eFusion gép már 2018-ban sorozatgyártásba kerül.”
A repülőgép ugyanolyan halk, mint egy elektromos autó, kizárólag a légcsavar ad ki hangot. Jelenleg harminc percet képes megszakítás nélkül a levegőben tölteni és 200 km-es óránkénti sebességet tud elérni. Az elektromos motor meghibásodásának lehetősége jóval kisebb, mint a belső égésű motoroknál, ráadásul sokkal nagyobb teljesítményt képes leadni, mint benzinmotoros társai. „Az eddigi tesztek során az eFusion motorja 20-25%-os többletteljesítményt produkált” – hangsúlyozta ki a kommunikációs igazgató.
A fejlesztés során a géptesten csak kis mértékben kellett változtatni, mivel az elektromos motort egy fejlesztés alatt lévő repülőgépbe építették be. A legfeltűnőbb változás a gép orránál jelentkezett, hiszen nincs rajta kipufogó, illetve a homlokfalnál motor helyett nagy fekete dobozok rejtik az akkumulátorokat.
Túl azon, hogy az elektromos hajtással rendelkező repülőgépeknek nincs károsanyag-kibocsátása, és kevesebb a szervizigényük is, hosszabb élettartamot képesek majd elérni. Sokan, akik beszálltak az elektromos repülőgépek piacára, minél hamarabb ki akarják váltani a hosszútávú repülésben is a kerozinos hajtást elektromos hajtásra. Bár a technikai fejlettség egyelőre nem teszi lehetővé, hogy egy hosszú útra kellő mennyiségű akkumulátort tudjunk magunkkal vinni, öt-tíz év múlva már erre is lesz megoldás, elég, ha a digitális adattárolás fejlődését nézzük.
A cikkben hivatkozott linkek:
Olvasna még a témában?
A nyitólapról ajánljuk
Friss cikkeink
- Már az anyaméhben eldől, ha balkezesek leszünk
- Parkinson-kór vagy Parkinson-szindróma?
- Tévhitek, amelyek a laktózintoleranciát övezik
- Életmentő beavatkozások méhen belül
- Hamis emlékeket alakít ki az elménk
- Gördülő sportok tavasszal
- Útmutató kismamáknak a genetikai vizsgálatokhoz
- Miért nevetnek a babák?
- Evészavarok megoldókulcsa: a család
- Örökölt mintázatok: nagyszüleink, szüleink sorsát éljük tovább?
- Ábel Anita: „Azért vagyunk, hogy áttörjük a falat”
- Mentális betegségek és a bélflóra: szorosabb a kapcsolat köztük, mint hittük
Hírlevél
Feliratkozom a Szimpatika hírlevelekre, ezzel elfogadom az Adatkezelési Tájékoztatóban olvasható feltételeket, és hozzájárulok, hogy a szimpatika.hu a megadott e-mail címemre hírlevelet küldjön, valamint saját és partnerei üzleti ajánlataival felkeressen.
Az űrlap kitöltése, az adatok megadása önkéntes.
Kérjük, használjon más e-mail szolgáltatót (pl: gmail.com)!