A tévénézés is okozója a gyermekkori elhízásnak
2008. 11. 26.
Kutatások bizonyítják, hogy a televíziós reklámok is okozói annak, hogy egyre több a túlsúlyos gyerek. Amerikában most azt vizsgálják, javítana–e a helyzeten, ha betiltanák a gyorséttermek televíziós reklámjait.
![](https://szimpatika.hu/public/images/via_editor/cikk/2008/11/obesity.jpg)
Korábbi vizsgálatok kimutatták, hogy míg egy amerikai kisgyerekre a hetvenes évek végén évente kb. 20.000 reklám zúdult, a kilencvenes évek végére ez a szám már megduplázódott.
Egy korábban a WHO által végzett kutatás 13 iparilag fejlett országban figyelte, hogy milyen mennyiségű élelmiszerreklám célozza meg a gyerekeket. Kiderült, hogy a gyerekműsorok alatt vetített reklámok több mint fele élelmiszer-hirdetés. És ezeknek több mint fele édességet, cukros reggeli gabonakészítményeket és gyorséttermeket reklámoz, de nagy részt tesznek ki a chipsek és cukros üdítők reklámjai is. A gyerekeknek reklámozott élelmiszerek háromnegyede azok közé tartozik, amelyekből az egészségügyi szakértők szerint a legkevesebbet kellene enniük;
Míg egyes kutatók az egészségtelen ételek televíziós reklámjainak teljes betiltása mellett kardoskodnak, és állítják, hogy ezzel akár 18 százalékkal csökkenhetne a gyermekkori elhízás aránya, addig mások figyelmeztetnek, hogy ha a tévében nem is látnának ilyen reklámokat a gyerekek, az interneten mindenképpen találkoznának ezekkel. A hosszú távú megoldás tehát nem a reklámok betiltása, hanem a gyerekek médiatudatosságra és egészséges életmódra való nevelése lenne.
A cikkben hivatkozott linkek:
Olvasna még a témában?
A nyitólapról ajánljuk
Friss cikkeink
- Egy kézzel élők mindennapjait segíti a Semmelweis Egyetem videósorozata
- Egy betegség, amely fellángol a kávétól
- Ha próbára tesz a hőség
- Utazás ételallergiával
- Miért vagyunk boldogabbak, ha nyaralunk?
- Az első csonttörést újabb követheti, ha csontritkulás áll a hátterében
- 6 esti szokás, amitől boldogan indul majd a reggel
- Ingadozó testsúly, rossz közérzet, hiányzó nyári csúcsforma?
- Ezért fáradtak nyáron a magyarok
- Egészségünk „ujjlenyomata”, a mikrobióta
- Egy új korszak apái
- Janicsák Veca: „Tartani az egyensúlyt testben és lélekben”
Hírlevél
Feliratkozom a Szimpatika hírlevelekre, ezzel elfogadom az Adatkezelési Tájékoztatóban olvasható feltételeket, és hozzájárulok, hogy a szimpatika.hu a megadott e-mail címemre hírlevelet küldjön, valamint saját és partnerei üzleti ajánlataival felkeressen.
Az űrlap kitöltése, az adatok megadása önkéntes.
A hírlevélküldő szolgáltatás nem támogatja a freemail.hu-s és citromail.hu-s címeket, ilyen címek megadása esetén hibák léphetnek fel!
Kérjük, használjon más e-mail szolgáltatót (pl: gmail.com)!
Kérjük, használjon más e-mail szolgáltatót (pl: gmail.com)!