Az egyre élethűbb látványvilággal rendelkező számítógépes játékok jobban hatnak a gyerekekre. Kiderült, minél több időt tölt el egy gyerek a számítógép előtt, annál agresszívebb lesz, és az iskolában is annál rosszabbul teljesít.
Korábbi felmérések igazolták, hogy a gyerekek többsége szokott egyedül vagy másokkal együtt olyan játékkal játszani, amelyekben a játékos a célt csak virtuális erőszakkal érheti el. A felmérésekből kiderült, hogy a fiatalabb gyerekek általában többet játszanak, mint idősebb társaik, és, hogy elég erős összefüggés van az erőszakos játékokkal való játék és az agresszív viselkedés, csökkent empatikus képesség valamint a tanulási nehézségek közt.
Nagyobb gyakoriságot pedig magasabb agresszivitási szint és alacsonyabb szociális érdeklődés kísér. Ez azt jelenti, hogy a gyerekek kevésbé képesek megtalálni a helyüket a közösségben és közelebbi barátságokat kialakítani. A nagyobb gyakorisággal párhuzamosan megfigyelhető az alacsonyabb tanulmányi átlag, a kisebb aktivitás az iskolai tevékenységek terén és sokkal negatívabb hozzáállás az iskolához. Ez a minta volt kimutatható mindhárom játék-körülmény esetén, mindhárom korcsoportban és mind a két nemnél. Az eredményekből még az is kiderült, hogy a játék körülményei nem játszanak szerepet a gyerekekre gyakorolt hatásban, inkább annak az időnek a mennyisége számít, amit a gyerekek játékkal töltenek.