Legnépszerűbb termékek
Nincs találat
Legnépszerűbb cikkek
Nincs találat

Reklámoktól hízunk?

Módosítva: 6/9/2010 Szerző: Szimpatika 1 perc ÉletmódFogyókúraTáplálkozásTúlsúly
Egy frissen elkészült tanulmány szerint, ha az amerikaiak kizárólag a reklámok által ajánlott élelmiszereket fogyasztanák, akkor a szükséges mennyiségnél huszonötször több cukrot, húszszor több zsíradékot, ugyanakkor feleannyi tejterméket, rostot, gyümölcsöt és zöldséget juttatnának szervezetükbe.
A most elkészült tanulmányhoz a kutatók a négy legnézettebb amerikai csatorna főműsoridejében és szombat reggelenként sugárzott élelmiszereket bemutató reklámjait rögzítették.

3000 reklámban 800 különböző terméket azonosítottak és egy étrendelemző program segítségével megvizsgálták a termékek összetételét, majd az eredményt összehasonlították az élelmiszer-piramis értékeivel és az egyes tápanyagok ajánlott napi beviteli mennyiségével.

A tanulmány feltételezte, hogy a nézők nem fogyasztanak 2000 kalóriánál többet a reklámozott termékekből, mondta a kutatás vezetője, Dr. Michael Mink, az Armstrong Atlantic State University professzora.

A csak a reklámokban megjelenő termékekből összeállított, napi 2000 kalóriát tartalmazó étrend a szükségesnél sokkal több koleszterint, telített zsírt és sót, ugyanakkor kevesebb vasat, kálciumot, A, D és E vitamint tartalmazna. Az ilyen étrend pedig elősegíti a krónikus betegségek kialakulását.

„A reklámozott termékek mindegyike, akár önmagában is, a napi cukorszükséglet háromszorosát és az ajánlott zsírmennyiség 2,5-szeresét tartalmazza. Ez azt jelenti, hogy egyetlen termék is három napra elegendő cukrot biztosít az emberi szervezetnek” – értékelte az eredményeket a professzor.