A Glasgowban található Braehead Shopping Centre a skót Alzheimer Szövetséggel együtt azonosította azokat a változtatásokat, amikkel az Alzheimer-kórral és más demenciával élő személyek számára is jó élmény lehet a vásárlás.
A projekt részeként a bevásárlóközpont dolgozói olyan programsorozaton vettek részt, ahol többet megtudhattak a demenciáról és az ezzel együtt járó kommunikációs és viselkedéses változásokról, hogy ennek segítségével jobban megérthessék a demenciával élők igényeit és személyre szabottabb szolgáltatást kínálhassanak számukra. Ezek az információs alkalmak folyamatosan elérhetőek lesznek a személyzet számára a jövőben is.
A skót Alzheimer Szövetség „Demenciabarát Skócia” tagozatának vezetője, Anne McWhinie ezek kívül személyes tanácsadást biztosított a bevásárlóközpont vezetőségének az olyan környezeti változtatásokkal kapcsolatban, amik megkönnyítik a demenciával élők számára a tájékozódást az egységben.
Ennek keretében például a bejáratoknál található fekete szőnyegeket lecserélték különféle, a parkoló adott szakaszával megegyező színűekre. Ez nemcsak annak felidézését segíti, hogy a vevő hol parkolt, hanem arra is tekintettel van, hogy bizonyos típusú demenciákban egy fekete szőnyeget gyakorlatilag mély ároknak észlelnek a betegek. A tájékozódás támogatása érdekében továbbá könnyen olvasható, rövid és egyszerű információs táblákat helyeztek el szemmagasságban az épületben.
A bevásárlóközpont közösségfejlesztésért felelős menedzsere, Lydia Brown úgy nyilatkozott, hogy mindenki számára biztonságossá és kényelmessé szeretnék tenni a vásárlást – céljuk, hogy a demenciával élők is épp ugyanannyira élvezhessék a boltok, kávézók és éttermek szolgáltatásait, mint bárki más.