Arra hívta fel a figyelmet, évente 4-6 ezer ember veszíti el a látását Magyarországon akár egyik pillanatról a másikra, akár egy hosszú betegség után. Akik ebbe az élethelyzetbe kerülnek - az általa vezetett intézményben az úgynevezett elemi rehabilitáció során - el tudják sajátítani a mindennapi élethez szükséges alapvető technikákat és módszereket - tette hozzá.
Közölte, a látássérültek, a gyengén- vagy alig látók megtanulhatják a városi közlekedést, a bevásárlást, az öltözködést, de akár a csecsemőgondozást vagy egy háromfogásos családi ebéd elkészítését is.
Arról is beszélt, egyre több hasznos mobiltelefonos alkalmazás segíti a vakok életét. Megemlítette azt a - csütörtökön bemutatott - bankjegy-, szín-, szöveg-, buszjáratszám- és zebrafelismerő mobiltelefonos alkalmazásra is, amit a Pázmány Péter Katolikus Egyetemen készítenek a látássérültek számára.
Karacs Kristóf egyetemi docens, a Magyar Bionikus Látásközpont programvezetője azt mondta, az alkalmazás várhatóan már jövőre letölthető lesz a Látásközpont oldaláról.
Legutóbb a Szimpatika januári cikkében is írtunk a Be My Eyes (Legyél a szemem!) applikációról. Az ötlet fantasztikus és egyszerű egyben: az alkalmazást vak és látó felhasználók is letölthetik, majd videóchaten őket hozza össze az app, amikor a vak embereknek segítségre van szükségük. Ez lehet bármilyen, a látók számára egyszerű, de a vakoknak komoly nehézséget okozó élethelyzet.
Egy példa: a vak felhasználó tejet akar inni, de nem biztos benne, hogy lejárt-e a szavatossága. Egy gombynomással segítséget kér, a telefon kamerájával mutatja, hogy mit kellene megnézni (ez esetben a tej csomagolásán jelzett szavatossági időt), majd az első látó felhasználó, aki épp ráér és reagál, gyors meg is mondhatja, milyen dátum látható a dobozon.
Forrás: Weborvos / Szimpatika