Az nyilvánvaló, hogy a nők érdeklődése mérsékelt a csúcskategóriás telefonok iránt. Míg a férfiak 30%-a szinte az első adandó alkalommal rohant a boltba, hogy beszerezzen egy ilyen készüléket, addig a nők csupán 13,6 százaléka mondhatja el magáról, hogy már több mint két éve okostelefonozik.
Általában a hölgyeket éri az a vád, hogy – tisztelet a kivételnek – a tájékozódás nem az erősségük. Ennek részben talán az lehet az oka, hogy hiába van a mobiljukon, nem használják a GPS-t. Az útvonaltervező programok segítségét a férfiak 64%-a veszi igénybe, miközben a hölgyek esetében ez az arány csak 40%. A női ujjak egészen más menüpontokat keresnek a telefonjuk érintőképernyős kijelzőjén: a fényképezőgépet. A fotózás – legalábbis a Vatera válaszadói szerint – népszerű időtöltés, a felhasználók több mint 70%-a kattintgat a gépével. Ebben élen járnak a nők: tízből nyolc hölgy fényképezik a telefonjával, tíz százalékkal megelőzve a férfiakat.
Az online piactér kérdőíves felméréséből kitűnik, hogy a szebbik nem képviselői kevésbé gondolkodnak „business” fejjel, ha a telefonról van szó. Üzleti alkalmazást tízből csak két hölgy tölt le, a férfi okostelefonosoknak viszont a fele! Egybecseng ezzel, hogy közel kétszer annyi férfi használja a kütyüjét munka közben (60%), mint nő.
Bezzeg, ha vásárlásról van szó, mindjárt fordul az arány! A hölgyek körében a divat a sláger. Az okostelefonnal vásárló nők fele ruhát vesz, ami, szembeállítva a férfiak 17%-ával, elég beszédes adat. Ugyanez vonatkozik az ékszerekre is: a férfiak mindössze 5%-a helyez ékszert a virtuális kosarába. Ahelyett, hogy meglepetést vásárolnának párjuknak, az urak inkább elektronikai cikkeket böngésznek – például a Vatera honlapján.
Mindezt mostantól mind a hölgyek, mind a férfiak könnyebben megtehetik, hiszen itt az online piactér új okostelefonos applikációja, amivel egyszerűbbé válik a vásárlás. És még GPS-t sem kell használni hozzá, hogy megtaláljuk a képernyőn.