Visszatértek a Valami Amerika szereplői a Mentőszolgálat kisfilmjében

Az Országos Mentőszolgálat Alapítvány idei kampányának fókuszában a defibrillátorok használata áll.

Az Országos Mentőszolgálat Alapítvány (OMSZA) friss társadalmi szemléletformáló filmjében Bala és a Valami Amerika szereplői visszatértek, hogy bemutassák a nyilvánosan elérhető defibrillátorok fontosságát és használatát. A Ne parázz, sokkolj! – Újraélesztés defibrillátorral című kisfilm megtekinthető az Alapítvány közösségi média felületein.

Magyarországon több mint 1500 nyilvános defibrillátor érhető el bevásárlóközpontokban, pályaudvarokon, vállalkozásoknál, mégis keveset tudunk róluk. Az OMSZA felmérései azt mutatják, hogy 10-ből csupán 3-an tudják helyesen, mire való ez az életmentő készülék, és 10-ből csak 4 ember tud róla, hol találhatók nyilvános defibrillátorok. Pedig fontos, hogy merjük és tudjuk használni ezeket az eszközöket.

Sokkoló adat, de sajnos igaz: hazánkban naponta mintegy 70-en halnak meg hirtelen szívhalálban. Az OMSZA idei kampányának célja, hogy minél több emberhez eljuttassa az üzenetet, és merjünk éles helyzetben cselekedni: hívjuk a mentőket, kezdjük meg a mellkaskompressziót, és használjuk a közelben lévő defibrillátort, amíg úton a segítség – hiszen minden perc számít.

A humor a társadalmi edukáció szolgálatában – avagy a Bala-sorozat története

„Bala vagyok. Ma olyan leckét kapsz, amit sose’ fogsz elfelejteni” – hangzott el 2015-ben Csuja Imre szájából az OMSZA még ma is töretlen népszerűségnek örvendő Tartsd életben! – Újraélesztés egyszerűen és gyorsan című kisfilmjében, és valóban így is történt. Egy egész ország megtanulta Baláék segítségével, hogy csak a mellkas nyomásával, levegőbefújás nélkül is lehet életet menteni.

2016-ban megérkezett a folytatás: az 1% – Nekünk sokat számít című kisfilmben a csapat Győrfi Pállal erősödött, és a siker nem maradt el. A kampány hatására az OMSZA az elmúlt években rendre az élmezőnyben szerepel a legtöbb 1% felajánlást szerző civil szervezetek listáján, idén 231 millió Ft adó 1% felajánlással előrelépve az első helyre.

Az idei kampányfilmben visszatért többek között Csuja Imre, Szabó Győző és Győrfi Pál is, kiegészülve többek között Oroszlán Szonjával és Scherer Péterrel, hogy közérthető és humoros formában mutassák be a defibrillátorok használatát és adják át ezt a szó szerint életmentő üzenetet minél több embernek.

Ez a cikk több mint egy éve került publikálásra.
A cikkben szereplő információk a megjelenéskor pontosak voltak, de mára elavultak lehetnek.

Olvasna még a témában?

A nyitólapról ajánljuk

Friss cikkeink

Hírlevél

Feliratkozom a Szimpatika hírlevelekre, ezzel elfogadom az Adatkezelési Tájékoztatóban olvasható feltételeket, és hozzájárulok, hogy a szimpatika.hu a megadott e-mail címemre hírlevelet küldjön, valamint saját és partnerei üzleti ajánlataival felkeressen.

Az űrlap kitöltése, az adatok megadása önkéntes.

A hírlevélküldő szolgáltatás nem támogatja a freemail.hu-s és citromail.hu-s címeket, ilyen címek megadása esetén hibák léphetnek fel!
Kérjük, használjon más e-mail szolgáltatót (pl: gmail.com)!