A fürdőzés jótékony hatással lehet az idősekre

Ez a cikk több mint egy éve került publikálásra.
A cikkben szereplő információk a megjelenéskor pontosak voltak, de mára elavultak lehetnek.

Szerző: Szimpatika
A nyugdíjas korhoz közeledve az ember egyre inkább érzi szervezete elhasználódását. Hol itt, hol ott fáj valami. Ha egy kis súly felesleggel is rendelkezünk, bizony nehezünkre esik a sportolás. Pedig a rendszeres testmozgással megőrizhetjük „fiatalságunkat”, különösen ha vízben végezzük.

A futás, a torna csak nagy körültekintéssel és hozzáértéssel végezhető, mert sokszor többet ártunk egy-egy rossz mozdulattal, vagy helytelenül felmért fizikai állapotunkkal. Természetesen, aki évek óta rendszeresen sportol, arra nem vonatkoznak ezek az intelmek.

Akik a tavasz közeledtével hírtelen szükségét érzik egy kis testmozgásnak, számtalan lehetőség közül választhatnak. Az úszás az egyik legjobb sport azoknak, akik nincsenek állandó edzésben. A vízben való mozgás nem terheli meg az izületeket, ugyanakkor testünk teljes izomzatát átmozgatja.
Osszuk több szakaszra az úszást. Kezdjük kicsit gyorsabb tempóval, hogy hamarabb átmelegedjünk a hideg vízben, majd következzen egy kis lazítás. Ezt úgy is hívhatnánk, hogy csúsztatott úszás, minden tempó után feküdjünk a víz felszínén jól kinyújtózva egészen addig, amíg érezzük, hogy siklik a testünk. Arcunkat lehetőleg tegyük a vízbe, használjunk úszószemüveget. Rendkívül pihentető, „jóga úszásnak” is hívják, szinte érezhetően nyúlik az ember gerince úgy, hogy az izületek és csigolyák nincsenek terhelve.

Ha kevesen vannak a medencében, egy kis vízi tornát is beiktathatunk. Háttal a medence falának, a korlátba kapaszkodva különböző lábemeléseket, derék csavarásokat végezhetünk, olyanokat, amire szárazföldön testünk súlya miatt soha sem lennénk képesek. Ezután ismét következhet a tempós gyors úszás. Sokan el sem hiszik, hogy a tempót lehet izzadásig fokozni a vízben is. A kb. 1 órás úszást egy-két lassabb levezető hosszal zárjuk. Ahol van mód szaunázásra, vagy egy élménymedence hátat, derekat dögönyöző vízsugarának élvezetére, feltétlenül éljünk vele. Ezt a programot ismételjük meg rendszeresen, legalább 1-2 alkalommal hetente. Garantáltan fantasztikusan, kicsit fáradtnak, ugyanakkor könnyűnek fogjuk érezni magunkat, testünk és lelkünk pedig felfrissül.

Olvasna még a témában?

Nyereményjátékok

Megfejtő

Kalandozzon velünk, legyen Ön is Megfejtő!

Kvíz

Olvassa el a Szimpatika magazint és válaszoljon a kérdésekre!

Tematikus kvíz

Böngésszen a honlap cikkei között és válaszoljon a kérdésekre!

Facebook játék

Egy könnyű kérdés – egy fantasztikus nyeremény

A nyitólapról ajánljuk

Szimpatika akció

Friss cikkeink

Hírlevél

Feliratkozom a Szimpatika hírlevelekre, ezzel elfogadom az Adatkezelési Tájékoztatóban olvasható feltételeket, és hozzájárulok, hogy a szimpatika.hu a megadott e-mail címemre hírlevelet küldjön, valamint saját és partnerei üzleti ajánlataival felkeressen.

Az űrlap kitöltése, az adatok megadása önkéntes.

A hírlevélküldő szolgáltatás nem támogatja a freemail.hu-s és citromail.hu-s címeket, ilyen címek megadása esetén hibák léphetnek fel!
Kérjük, használjon más e-mail szolgáltatót (pl: gmail.com)!