Control C, control V

2017. 11. 12.
|
Címkék: Üzenet a Földről 
De jó tartozni valahová! Még ha a tömegekkel történő szüntelen összemosás a legkonformistább személyiségnek is nehezen viselhető. Gondolnám én... Nem úgy a reklámozók: szerintük „mi mind egyéniségek vagyunk” (Monty Python Csoport: Brian Élete – a szerk.), sőt, hol csapatjátékosként, hol egyéniben lehetünk bajnokok, ekképpen élvezve ajánlott termékük támogatását. Egyazon szolgáltató akár más-más személyes névmással szólíthat meg eltérő felületein, azaz közhírré tétet a tévében mindenkinek, és intim jelel okostelefonom képernyőjén csak most, csak nekem.

Ki(k) vagyok? Költői a kérdés, hiszen dönt helyettem a médiapiac, s mi tagadás, sokunk még örül is e természetellenes kiválasztódásnak. Gondoljunk bele, micsoda megkönnyebbülés, ha bele se kell gondolni! Abba viszont muszáj, s mihamarább, hogy miféle torzulások sokaságát okozza ez a fejekben össztársadalmilag.

Ott tartunk, hogy már kevésbé hatnak idegesítőnek az unos-untalan szajkózott perszonális parancsok – légy önmagad, válaszd az életet, nézz szembe a kihívásokkal, etc. –, mint a megszaporodott közösségi üzenetekben elemzett méretes rokonlélek életérzés. Mi Nők, Mi Férfiak, Mi Emberek, Mi Magyarok felütéssel gyakorlatilag bármilyen állítás ráhúzható egy jól láthatóan körvonalazott csoportra, akik tán varázsütésre ismernek ekképpen egymásra, összekacsintanak és borulnak nagy nyilvánosság előtt a lemenő napkorong fénypászmáiba. Én mondom, sírni kell.

Különösen, ha idény van! Kiemelt vadászszezon és maximalizálási engedély a vásárlók együttérzésére, mikor is menetrendszerűen békülnek ki családtagok, kerülnek elő kisállatok, telik meg derűvel vidék és város, óriás télapólábnyom körül jár körtáncot kicsi, nagy egyaránt a harminc másodperces kereskedelmi időkorlátok között. Ismét sírni kell, de most már kínunkban, miként is szolgáltatódnak ki legbelsőbb érzéseink egy olyan piacon, hol mindenki ugyanolyannak látszik.

Kutya, gyerek nézettségnövelő tényező, ahogy televíziós berkekben mondani szokás, de ennyi sablonos, egyforma érzelem láttán még a legmeghatóbb pillanat is kiveri a biztosítékot.

Olybá tűnik, kifogyóban a hatáskeltés eszköztára, akárhogy is. Bő százesztendős e témaspecifikus pszichológia, midőn először merült fel a befolyásolás lehetősége a márkacikkek kapcsán. Az empátia és a fantázia együttes stimulálása már a kezdetektől hatásosnak bizonyult, miszerint a minél nagyobb általánosságok és közhelyek váltanak ki reakciót – akár pont a változás, változtatás igényét –, mit végül kényszeres fogyasztással elégítünk ki. No, ennyit a fantázia szabadságáról.

Egy blikkfangos cím, egy különleges helyzet, látszólag össze nem illő elemek párosítása, mind-mind ezt a célt szolgálják több mint egy évszázada, s közismert, hogy a várt siker sem maradt el, egészen mostanáig. A helyzet ugyanis érezhetően megváltozott, leginkább a közösségi média megjelenésével, hol mindenki maga a termék, s úgy reklámozza ezt, ahogy csak nem szégyelli. Leáldozóban a hagyományos felületek hagyományos üzeneteinek, utolsókat rúgja a sok kreatív agytröszt, s talán innen is eredeztethető a megfigyelt érzelmi gátlástalanság.

Nota bene, bár ezek szerint az ördög a készletekben van, tanulhatunk is valamit a parttalan manipuláció áradásából. Introspekció, azaz az önmegfigyelés descartes-i gondolatát, amit a reklámpszichológia is újrahasznosít, hogy segítségével beleképzelje magát a termék leendő fogyasztójának személyébe. Ezek volnánk mi! Mi több, mi magunk is megtehetjük ezt önvédelem gyanánt, mielőtt az említett kényszeresség úrrá lenne rajtunk. Láttathatjuk énképünket, mit várunk el, s mit kompenzálunk a költés és birtoklás cselekvéseivel? Akarunk-e valaminek, valakinek a másolatai lenni, vagy mind egyéniségek vagyunk? Remélem igen, s lehetek jó hazafi akkor is, ha nem eszek porcukrot a szalonnához, ahogy azt egy remek reklámban hallottam honfitársaimról, nemrégiben.

Augusztusi akció

Dentinox® fogínygél gyermekeknek

10 g

1 775 Ft

177,5 Ft/g
Vény nélkül kapható gyógyszer

Otrivin® 1 mg/ml adagoló oldatos orrspray

10 ml

1 815 Ft

181,5 Ft/ml
Vény nélkül kapható gyógyszer

Lopedium® 2 mg kemény kapszula

30 db

1 780 Ft

59,3 Ft/db
Vény nélkül kapható gyógyszer

Curiosa® sebkezelő gél

30 g

2 070 Ft

69 Ft/g
Orvostechnikai eszköz*

Béres Porcerő Forte 1500 filmtabletta

90 db

5 180 Ft

57,6 Ft/db
Speciális – gyógyászati célra szánt – tápszer

Advil® Ultra Forte lágy kapszula

16 db

1 870 Ft

116,9 Ft/db
Vény nélkül kapható gyógyszer

Mucopront 50 mg/g szirup

200 ml

1 665 Ft

8,3 Ft/ml
Vény nélkül kapható gyógyszer

Idelyn® Beliema® Effect hüvelytabletta

10 db

3 500 Ft

350 Ft/db
Orvostechnikai eszköz*

Kitonail® 80 mg/g gyógyszeres körömlakk

3,3 ml

4 995 Ft

1513,6 Ft/ml
Vény nélkül kapható gyógyszer

Sedatif PC® bukkális tabletta

40 db

1 610 Ft

40,3 Ft/db
Vény nélkül kapható homeopátiás gyógyszer

Béres CalciviD 7 filmtabletta

60 db

2 700 Ft

45 Ft/db
Étrend-kiegészítő készítmény**

Magnosolv® granulátum

30 db

1 990 Ft

66,3 Ft/db
Vény nélkül kapható gyógyszer

Bánó® -féle fokhagyma-galagonya-fagyöngy kapszula

100 db

3 310 Ft

33,1 Ft/db
Gyógyszernek nem minősülő gyógyhatású készítmény

Diclac® Dolo 50 mg/g gél

50 g

1 320 Ft

26,4 Ft/g
Vény nélkül kapható gyógyszer

Cataflam Dolo Rapid 25 mg lágy kapszula

20 db

2 185 Ft

109,3 Ft/db
Vény nélkül kapható gyógyszer

Valeriana Relax lágyzselatin kapszula

60 db

2 585 Ft

43,1 Ft/db
Étrend-kiegészítő készítmény**

Wartner® szemölcsfagyasztó spray

50 ml

4 720 Ft

94,4 Ft/ml
Orvostechnikai eszköz*

Laevolac® 670 mg/ml szirup

500 ml

2 110 Ft

4,2 Ft/ml
Vény nélkül kapható gyógyszer

Degasin® lágy kapszula

32 db

2 010 Ft

62,8 Ft/db
Orvostechnikai eszköz*

Rutascorbin® 20 mg/50 mg tabletta

50 db

1 085 Ft

21,7 Ft/db
Vény nélkül kapható gyógyszer

Visine® Classic 0,5 mg/ml oldatos szemcsepp

15 ml

1 805 Ft

120,3 Ft/ml
Vény nélkül kapható gyógyszer

A kockázatokról és a mellékhatásokról olvassa el a betegtájékoztatót, vagy kérdezze meg kezelőorvosát, gyógyszerészét!

* A kockázatokról olvassa el a használati útmutatót, vagy kérdezze meg kezelőorvosát!

** Étrend-kiegészítő, nem helyettesíti a kiegyensúlyozott, vegyes étrendet és az egészséges életmódot.

Hírlevél feliratkozás

A hírlevélküldő szolgáltatás – rajtunk kívülálló okok miatt – nem támogatja a Freemail-es és Citromail-es címeket, hibák léphetnek fel!
Kérjük, használjon más e-mail szolgáltatót (pl: gmail.com)!
Az űrlap kitöltése, az adatok megadása önkéntes.

Aktuális magazinunk

Magazin címlap Megjelent a Szimpatika magazin 2019. augusztusi száma!

Ingyenes magazinunkat kérje gyógyszerészétől a Szimpatika emblémával ellátott gyógyszertárakban! A korábbi számokat ide kattintva érheti el