Control C, control V

2017. 11. 12.
|
Ez a cikk több mint egy éve került publikálásra.
A cikkben szereplő információk a megjelenéskor pontosak voltak, de mára elavultak lehetnek.
Címkék: Üzenet a Földről 
De jó tartozni valahová! Még ha a tömegekkel történő szüntelen összemosás a legkonformistább személyiségnek is nehezen viselhető. Gondolnám én... Nem úgy a reklámozók: szerintük „mi mind egyéniségek vagyunk” (Monty Python Csoport: Brian Élete – a szerk.), sőt, hol csapatjátékosként, hol egyéniben lehetünk bajnokok, ekképpen élvezve ajánlott termékük támogatását. Egyazon szolgáltató akár más-más személyes névmással szólíthat meg eltérő felületein, azaz közhírré tétet a tévében mindenkinek, és intim jelel okostelefonom képernyőjén csak most, csak nekem.

Ki(k) vagyok? Költői a kérdés, hiszen dönt helyettem a médiapiac, s mi tagadás, sokunk még örül is e természetellenes kiválasztódásnak. Gondoljunk bele, micsoda megkönnyebbülés, ha bele se kell gondolni! Abba viszont muszáj, s mihamarább, hogy miféle torzulások sokaságát okozza ez a fejekben össztársadalmilag.

Ott tartunk, hogy már kevésbé hatnak idegesítőnek az unos-untalan szajkózott perszonális parancsok – légy önmagad, válaszd az életet, nézz szembe a kihívásokkal, etc. –, mint a megszaporodott közösségi üzenetekben elemzett méretes rokonlélek életérzés. Mi Nők, Mi Férfiak, Mi Emberek, Mi Magyarok felütéssel gyakorlatilag bármilyen állítás ráhúzható egy jól láthatóan körvonalazott csoportra, akik tán varázsütésre ismernek ekképpen egymásra, összekacsintanak és borulnak nagy nyilvánosság előtt a lemenő napkorong fénypászmáiba. Én mondom, sírni kell.

Különösen, ha idény van! Kiemelt vadászszezon és maximalizálási engedély a vásárlók együttérzésére, mikor is menetrendszerűen békülnek ki családtagok, kerülnek elő kisállatok, telik meg derűvel vidék és város, óriás télapólábnyom körül jár körtáncot kicsi, nagy egyaránt a harminc másodperces kereskedelmi időkorlátok között. Ismét sírni kell, de most már kínunkban, miként is szolgáltatódnak ki legbelsőbb érzéseink egy olyan piacon, hol mindenki ugyanolyannak látszik.

Kutya, gyerek nézettségnövelő tényező, ahogy televíziós berkekben mondani szokás, de ennyi sablonos, egyforma érzelem láttán még a legmeghatóbb pillanat is kiveri a biztosítékot.

Olybá tűnik, kifogyóban a hatáskeltés eszköztára, akárhogy is. Bő százesztendős e témaspecifikus pszichológia, midőn először merült fel a befolyásolás lehetősége a márkacikkek kapcsán. Az empátia és a fantázia együttes stimulálása már a kezdetektől hatásosnak bizonyult, miszerint a minél nagyobb általánosságok és közhelyek váltanak ki reakciót – akár pont a változás, változtatás igényét –, mit végül kényszeres fogyasztással elégítünk ki. No, ennyit a fantázia szabadságáról.

Egy blikkfangos cím, egy különleges helyzet, látszólag össze nem illő elemek párosítása, mind-mind ezt a célt szolgálják több mint egy évszázada, s közismert, hogy a várt siker sem maradt el, egészen mostanáig. A helyzet ugyanis érezhetően megváltozott, leginkább a közösségi média megjelenésével, hol mindenki maga a termék, s úgy reklámozza ezt, ahogy csak nem szégyelli. Leáldozóban a hagyományos felületek hagyományos üzeneteinek, utolsókat rúgja a sok kreatív agytröszt, s talán innen is eredeztethető a megfigyelt érzelmi gátlástalanság.

Nota bene, bár ezek szerint az ördög a készletekben van, tanulhatunk is valamit a parttalan manipuláció áradásából. Introspekció, azaz az önmegfigyelés descartes-i gondolatát, amit a reklámpszichológia is újrahasznosít, hogy segítségével beleképzelje magát a termék leendő fogyasztójának személyébe. Ezek volnánk mi! Mi több, mi magunk is megtehetjük ezt önvédelem gyanánt, mielőtt az említett kényszeresség úrrá lenne rajtunk. Láttathatjuk énképünket, mit várunk el, s mit kompenzálunk a költés és birtoklás cselekvéseivel? Akarunk-e valaminek, valakinek a másolatai lenni, vagy mind egyéniségek vagyunk? Remélem igen, s lehetek jó hazafi akkor is, ha nem eszek porcukrot a szalonnához, ahogy azt egy remek reklámban hallottam honfitársaimról, nemrégiben.

Nyereményjátékok

Megfejtő

Kalandozzon velünk, legyen Ön is Megfejtő!

»

Kvíz

Olvassa el a Szimpatika magazint és válaszoljon a kérdésekre!

»

Tematikus kvíz

Böngésszen a honlap cikkei között és válaszoljon a kérdésekre!

»

Facebook játék

Egy könnyű kérdés – egy fantasztikus nyeremény

»

A nyitólapról ajánljuk

#KORONAVÍRUS

Májusi akció

Béres Porcerő FORTE filmtabletta

70 db

6 299 Ft

90 Ft/db
Étrend-kiegészítő készítmény**

Nurofen Rapid Forte 400 mg lágykapszula

30 db

3 199 Ft

106,6 Ft/db
Vény nélkül kapható gyógyszer

Amorolfin-Teva 50 mg/ml gyógyszeres körömlakk

2,5 ml

3 499 Ft

1399,6 Ft/ml
Vény nélkül kapható gyógyszer

Hepacontur tabletta

30 db

1 799 Ft

60 Ft/db
Étrend-kiegészítő készítmény**

Canephron bevont tabletta

60 db

3 399 Ft

56,7 Ft/db
Vény nélkül kapható hagyományos növényi gyógyszer***

Salvequick vízálló sebtapasz

28 db

749 Ft

26,8 Ft/db
Orvostechnikai eszköz*

Panthenol külsőleges spray

130 g

2 499 Ft

19,2 Ft/g
Vény nélkül kapható gyógyszer

Fenitstil 1 mg/g gél

50 g

2 399 Ft

48 Ft/g
Vény nélkül kapható gyógyszer

Magne B6 bevont tabletta

100 db

3 299 Ft

33 Ft/db
Vény nélkül kapható gyógyszer

Voltaren Emulgel Forte 20 mg/g gél

150 g

4 599 Ft

30,7 Ft/g
Vény nélkül kapható gyógyszer

SYSTANE® Ultra nedvesítő szemcsepp

10 ml

2 699 Ft

269,9 Ft/ml
Gyógyászati segédeszköznek minősülő orvostechnikai eszköz*

Parma Korai Terhességi teszt

1 db

649 Ft

649 Ft/db
Orvostechnikai eszköz*

Nicorette® Quickspray 1 mg/adag szájnyálkahártyán alkalmazott oldatos spray

13,2 ml

4 188 Ft

318,1 Ft/ml
Vény nélkül kapható gyógyszer

NeoMagnizum izom magnézium tabletta

50 db

2 199 Ft

44 Ft/db
Étrend-kiegészítő készítmény**

Flamborin® 500 mg tabletta

20 db

949 Ft

47,5 Ft/db
Vény nélkül kapható gyógyszer

Lopedium 2 mg kemény kapszula

20 db

1 449 Ft

72,5 Ft/db
Vény nélkül kapható gyógyszer

Nagy Svédcsepp Naturland
oldat

500 ml

2 099 Ft

4,2 Ft/ml
Vény nélkül kapható hagyományos növényi gyógyszer***

LenaVit Mesemaci gumivitamin narancs-málna-áfonya ízekben

60 db

2 199 Ft

36,7 Ft/db
Étrend-kiegészítő készítmény**

Blend-a-dent extra erős protézisrögzítő krém

47 g

1 149 Ft

24,4 Ft/g
Orvostechnikai eszköz*

Advil Ultra Forte lágy kapszula

16 db

2 249 Ft

140,6 Ft/db
Vény nélkül kapható gyógyszer

Gynoxin 200 mg lágy hüvelykapszula

3 db

2 199 Ft

733 Ft/db
Vény nélkül kapható gyógyszer

Panangin® Forte 316 mg/280 mg filmtabletta

60 db

2 499 Ft

41,7 Ft/db
Vény nélkül kapható gyógyszer

LenaVit C1000+Cink+D3 1000 mg C-vitamin + 10 mg szerves cink + 2000 NE D3-vitamin + 60 mg csipkebogyó

60 db

2 149 Ft

35,8 Ft/db
Étrend-kiegészítő készítmény**
A kockázatokról és a mellékhatásokról olvassa el a betegtájékoztatót, vagy kérdezze meg kezelőorvosát, gyógyszerészét!
* A kockázatokról olvassa el a használati útmutatót, vagy kérdezze meg kezelőorvosát!
** Étrend-kiegészítő, nem helyettesíti a kiegyensúlyozott, vegyes étrendet és az egészséges életmódot.
*** Hagyományos növényi gyógyszer, a javallatokra való alkalmazása a régóta fennálló használaton alapul.

Friss cikkeink

Hírlevél feliratkozás

A hírlevélküldő szolgáltatás – rajtunk kívülálló okok miatt – nem támogatja a Freemail-es és Citromail-es címeket, hibák léphetnek fel!
Kérjük, használjon más e-mail szolgáltatót (pl: gmail.com)!
Az űrlap kitöltése, az adatok megadása önkéntes.

Aktuális magazinunk

Magazin címlap Már elérhető a a Szimpatika magazin 2021. májusi száma!

Ingyenes magazinunkat kérje gyógyszerészétől a Szimpatika emblémával ellátott gyógyszertárakban! A korábbi számokat ide kattintva érheti el