Control C, control V

2017. 11. 12.
|
Ez a cikk több mint egy éve került publikálásra.
A cikkben szereplő információk a megjelenéskor pontosak voltak, de mára elavultak lehetnek.
Címkék: Üzenet a Földről 
De jó tartozni valahová! Még ha a tömegekkel történő szüntelen összemosás a legkonformistább személyiségnek is nehezen viselhető. Gondolnám én... Nem úgy a reklámozók: szerintük „mi mind egyéniségek vagyunk” (Monty Python Csoport: Brian Élete – a szerk.), sőt, hol csapatjátékosként, hol egyéniben lehetünk bajnokok, ekképpen élvezve ajánlott termékük támogatását. Egyazon szolgáltató akár más-más személyes névmással szólíthat meg eltérő felületein, azaz közhírré tétet a tévében mindenkinek, és intim jelel okostelefonom képernyőjén csak most, csak nekem.

Ki(k) vagyok? Költői a kérdés, hiszen dönt helyettem a médiapiac, s mi tagadás, sokunk még örül is e természetellenes kiválasztódásnak. Gondoljunk bele, micsoda megkönnyebbülés, ha bele se kell gondolni! Abba viszont muszáj, s mihamarább, hogy miféle torzulások sokaságát okozza ez a fejekben össztársadalmilag.

Ott tartunk, hogy már kevésbé hatnak idegesítőnek az unos-untalan szajkózott perszonális parancsok – légy önmagad, válaszd az életet, nézz szembe a kihívásokkal, etc. –, mint a megszaporodott közösségi üzenetekben elemzett méretes rokonlélek életérzés. Mi Nők, Mi Férfiak, Mi Emberek, Mi Magyarok felütéssel gyakorlatilag bármilyen állítás ráhúzható egy jól láthatóan körvonalazott csoportra, akik tán varázsütésre ismernek ekképpen egymásra, összekacsintanak és borulnak nagy nyilvánosság előtt a lemenő napkorong fénypászmáiba. Én mondom, sírni kell.

Különösen, ha idény van! Kiemelt vadászszezon és maximalizálási engedély a vásárlók együttérzésére, mikor is menetrendszerűen békülnek ki családtagok, kerülnek elő kisállatok, telik meg derűvel vidék és város, óriás télapólábnyom körül jár körtáncot kicsi, nagy egyaránt a harminc másodperces kereskedelmi időkorlátok között. Ismét sírni kell, de most már kínunkban, miként is szolgáltatódnak ki legbelsőbb érzéseink egy olyan piacon, hol mindenki ugyanolyannak látszik.

Kutya, gyerek nézettségnövelő tényező, ahogy televíziós berkekben mondani szokás, de ennyi sablonos, egyforma érzelem láttán még a legmeghatóbb pillanat is kiveri a biztosítékot.

Olybá tűnik, kifogyóban a hatáskeltés eszköztára, akárhogy is. Bő százesztendős e témaspecifikus pszichológia, midőn először merült fel a befolyásolás lehetősége a márkacikkek kapcsán. Az empátia és a fantázia együttes stimulálása már a kezdetektől hatásosnak bizonyult, miszerint a minél nagyobb általánosságok és közhelyek váltanak ki reakciót – akár pont a változás, változtatás igényét –, mit végül kényszeres fogyasztással elégítünk ki. No, ennyit a fantázia szabadságáról.

Egy blikkfangos cím, egy különleges helyzet, látszólag össze nem illő elemek párosítása, mind-mind ezt a célt szolgálják több mint egy évszázada, s közismert, hogy a várt siker sem maradt el, egészen mostanáig. A helyzet ugyanis érezhetően megváltozott, leginkább a közösségi média megjelenésével, hol mindenki maga a termék, s úgy reklámozza ezt, ahogy csak nem szégyelli. Leáldozóban a hagyományos felületek hagyományos üzeneteinek, utolsókat rúgja a sok kreatív agytröszt, s talán innen is eredeztethető a megfigyelt érzelmi gátlástalanság.

Nota bene, bár ezek szerint az ördög a készletekben van, tanulhatunk is valamit a parttalan manipuláció áradásából. Introspekció, azaz az önmegfigyelés descartes-i gondolatát, amit a reklámpszichológia is újrahasznosít, hogy segítségével beleképzelje magát a termék leendő fogyasztójának személyébe. Ezek volnánk mi! Mi több, mi magunk is megtehetjük ezt önvédelem gyanánt, mielőtt az említett kényszeresség úrrá lenne rajtunk. Láttathatjuk énképünket, mit várunk el, s mit kompenzálunk a költés és birtoklás cselekvéseivel? Akarunk-e valaminek, valakinek a másolatai lenni, vagy mind egyéniségek vagyunk? Remélem igen, s lehetek jó hazafi akkor is, ha nem eszek porcukrot a szalonnához, ahogy azt egy remek reklámban hallottam honfitársaimról, nemrégiben.

A nyitólapról ajánljuk

Júliusi akció

Béres Magnézium 250 mg + B6 filmtabletta

90 db

2 680 Ft

29,8 Ft/db
Vény nélkül kapható gyógyszer

Imodium® 2 mg kemény kapszula

20 db

1 170 Ft

58,5 Ft/db
Vény nélkül kapható gyógyszer

Flebaven® 1000 mg tabletta

60 db

4 790 Ft

79,8 Ft/db
Vény nélkül kapható gyógyszer

Sperti Preparation H® végbélkenőcs

25 g

2 340 Ft

93,6 Ft/g
Vény nélkül kapható gyógyszer

NiQuitin® Minitab 4 mg préselt szopogató tabletta

20 db

1 810 Ft

90,5 Ft/db
Vény nélkül kapható gyógyszer

Otrivin Rapid Menthol 1 mg/ml adagoló oldatos orrspray

10 ml

1 960 Ft

196 Ft/ml
Vény nélkül kapható gyógyszer

Blend-a-dent extra erős protézisrögzítő krém

47 g

1 245 Ft

26,5 Ft/g
Orvostechnikai eszköz*

AkusTone fülspray

15 ml

2 145 Ft

143 Ft/ml
Gyógyászati segédeszköznek minősülő orvostechnikai eszköz*

Millandjoy tabletta

100 db

2 850 Ft

28,5 Ft/db
Étrend-kiegészítő készítmény**

Voltaren Dolo Rapid 25 mg lágy kapszula

20 db

2 260 Ft

113 Ft/db
Vény nélkül kapható gyógyszer

Salvequick® Tyúkszemtapasz

6 db

585 Ft

97,5 Ft/db
Orvostechnikai eszköz*

Calcium-Sandoz® pezsgőtabletta

20 db

1 520 Ft

76 Ft/db
Vény nélkül kapható gyógyszer

Gynoxin® 200 mg lágy hüvelykapszula

3 db

2 140 Ft

713,3 Ft/db
Vény nélkül kapható gyógyszer

Dassergo 5 mg filmtabletta

30 db

1 700 Ft

56,7 Ft/db
Vény nélkül kapható gyógyszer

Nurofen® 200 mg gyógyszeres tapasz

2 db

2 190 Ft

1095 Ft/db
Vény nélkül kapható gyógyszer

Fenistil 1 mg/g gél

50 g

2 240 Ft

44,8 Ft/g
Vény nélkül kapható gyógyszer

Valeriana Relax lágyzselatin kapszula

60 db

2 820 Ft

47 Ft/db
Étrend-kiegészítő készítmény**

Datif PC® Neo bukkális tabletta

40 db

1 610 Ft

40,3 Ft/db
Vény nélkül kapható homeopátiás gyógyszer
A kockázatokról és a mellékhatásokról olvassa el a betegtájékoztatót, vagy kérdezze meg kezelőorvosát, gyógyszerészét!
* A kockázatokról olvassa el a használati útmutatót, vagy kérdezze meg kezelőorvosát!
** Étrend-kiegészítő, nem helyettesíti a kiegyensúlyozott, vegyes étrendet és az egészséges életmódot.

Friss cikkeink

Hírlevél feliratkozás

A hírlevélküldő szolgáltatás – rajtunk kívülálló okok miatt – nem támogatja a Freemail-es és Citromail-es címeket, hibák léphetnek fel!
Kérjük, használjon más e-mail szolgáltatót (pl: gmail.com)!
Az űrlap kitöltése, az adatok megadása önkéntes.

Aktuális magazinunk

Magazin címlap Már elérhető a a Szimpatika magazin 2020. júliusi száma!

Ingyenes magazinunkat kérje gyógyszerészétől a Szimpatika emblémával ellátott gyógyszertárakban! A korábbi számokat ide kattintva érheti el