Plakátmagány

2017. 09. 06.
Szerző: Novák Péter
|
Ez a cikk több mint egy éve került publikálásra.
A cikkben szereplő információk a megjelenéskor pontosak voltak, de mára elavultak lehetnek.
Címkék: Üzenet a Földről 
Hogy ki látott még együtt húst a ruhával, Terminátort az Alpokkal, közéleti szereplőt egy kiló káposztával? Mindenki, csak nézzen körül! Nem tudom mikor jutott eszünkbe először, hogy százzal szorozzuk fel a mezei írólapot óriásplakát címén, de jó nagyra sikeredett, annyi szent!



Mindenesetre a jelenség mifelénk szembetűnő igazán, tán nem is akad még egy ország a kontinensen, hol ekkora jelentőséget tulajdonítanának a felületnek, mindenféle értelemben… Nincs hely, hol el ne férnének méretes konzoljai, bérházfalak és intézmények, háztetők és aluljárók, pihenőhelyek és forgalmas főutcák egyaránt otthont adnak az enyhén szólva változatos tartalmaknak. Személyes kedvencem a három az egyben megoldás, hol egy bravúros, bár analóg technikai megoldással, de több információ is elhelyezhető egyszerre, időzítőjére bízva kihez, mikor, milyen üzenet jut el! Hosszabb piros lámpánál akár ellentmondások sokaságába is keveredhetnénk, de kinek van ideje figyelni az ilyesmire?

Ha tudatunkig olykor el sem jut a mondanivaló, annak alattijában biztosan szöget üt, és már megint vagy százas nagyságrendben, e szüntelen stimuláció. Pedig a szakemberek szerint egy velős óriásplakát kampány a leghatékonyabb közterületi hirdetés, egy jól elhelyezett platformmal rengeteg fogyasztó figyelmét kelthetjük fel, nap mint nap. A hatásfokot optimalizáló szoftverek segítségével maximalizálják, hely és sűrűség szerint állítva össze a régióra vonatkozó paramétereket, stb.

No melyik kifejezés sarkallott arra, hogy fogyasztóvédelmi sorozatomban ezúttal a reklámpiac említett szegmensét helyezzem górcső alá? Persze, hogy a "kimaxolás", már csak a trendiség kedvéért idézve a szlenget, hisz oly divatos ez az egész; csillog, villog, még forog is ugye, gondolnám mindösszesen idő kérdése, mikor lesz jó szagú végre…?

Mert egyelőre nem az, mi több, inkább az ellenkezője!
Külön és összességében egyaránt. Nem tudni, mi történik a fejekben - megrendelőtől a reklámügynökségen át a megvalósító grafikusig -, de mintha mindenki elfelejtené a szakmáját, ahogy óriás méretekben kell gondolkodnia. Egyetlen vezérelvet vélünk felfedezni, azaz menjen át az információ, tekintet nélkül a veszteségekre! Holott jócskán vannak: rosszul kiválasztott színek és betűtípusok formájában, slendriánul körbevágott fotók képében, a montázs, amúgy sokat látott, így kifinomult művészetének minden eredményét figyelmen kívül hagyó katyvaszokként. Amennyiben mégis valamiféle esztétikai minőség kerülne terítékre, szinte biztos, hogy a plakátragasztó tönkreteszi azt, megint csak az általános igénytelenség okán.

Járna, hogyne járna tisztelet a kivételnek, lévén ez a műfaj is kitermeli a maga kreatív és kivitelező zsenijeit, de minek? A közeg ránt magával mindent, s az összhatás nem lesz több, mint gyomorforgató.

Kiváltképp fájdalmas ez, ha társadalmi célú kampányok kapnak teret. Mit teret, egy-egy magányos transzparenst, a lehető legszerencsétlenebb helyeken, hogy a közösség érdekében, érdekeiért kívánjon szólni a permanens médiazajban. Mikor minden jó szándék ellenére egy ügy hiábavalóságának szomorú mementójaként vesszük tudomásul szlogenjeit...

Félreértések elkerülése végett, nemhogy a reklám-, de még a normál pszichológiához sem értek, mégis ezen nagy egész józan paraszti ésszel abnormális. Eredményesség tekintetében például kísértetiesen idézi azon időket, mikor egyetlen akarat, így egyetlen kinyilatkoztatás létezett, egyetlen terméket reklámozva, még ha elsőre ellentmondásosnak is tűnik az analógia. Mégis, történelmi tanulság, hogy kilúgozott agytekervények soha nem szültek izgalmas, teremtő, szép és építő gondolatokat, így aztán már a fogyasztás korszakos szükségszerűségére sem futja majd. Lassan tenni fogunk az egészre jó magasról, üzenem afféle prófécia gyanánt az ebből élőknek, mint a kereskedelem legkisebb egysége, a Családfenntartó.

A nyitólapról ajánljuk

Júliusi akció

Béres Magnézium 250 mg + B6 filmtabletta

90 db

2 680 Ft

29,8 Ft/db
Vény nélkül kapható gyógyszer

Imodium® 2 mg kemény kapszula

20 db

1 170 Ft

58,5 Ft/db
Vény nélkül kapható gyógyszer

Flebaven® 1000 mg tabletta

60 db

4 790 Ft

79,8 Ft/db
Vény nélkül kapható gyógyszer

Sperti Preparation H® végbélkenőcs

25 g

2 340 Ft

93,6 Ft/g
Vény nélkül kapható gyógyszer

NiQuitin® Minitab 4 mg préselt szopogató tabletta

20 db

1 810 Ft

90,5 Ft/db
Vény nélkül kapható gyógyszer

Otrivin Rapid Menthol 1 mg/ml adagoló oldatos orrspray

10 ml

1 960 Ft

196 Ft/ml
Vény nélkül kapható gyógyszer

Blend-a-dent extra erős protézisrögzítő krém

47 g

1 245 Ft

26,5 Ft/g
Orvostechnikai eszköz*

AkusTone fülspray

15 ml

2 145 Ft

143 Ft/ml
Gyógyászati segédeszköznek minősülő orvostechnikai eszköz*

Millandjoy tabletta

100 db

2 850 Ft

28,5 Ft/db
Étrend-kiegészítő készítmény**

Voltaren Dolo Rapid 25 mg lágy kapszula

20 db

2 260 Ft

113 Ft/db
Vény nélkül kapható gyógyszer

Salvequick® Tyúkszemtapasz

6 db

585 Ft

97,5 Ft/db
Orvostechnikai eszköz*

Calcium-Sandoz® pezsgőtabletta

20 db

1 520 Ft

76 Ft/db
Vény nélkül kapható gyógyszer

Gynoxin® 200 mg lágy hüvelykapszula

3 db

2 140 Ft

713,3 Ft/db
Vény nélkül kapható gyógyszer

Dassergo 5 mg filmtabletta

30 db

1 700 Ft

56,7 Ft/db
Vény nélkül kapható gyógyszer

Nurofen® 200 mg gyógyszeres tapasz

2 db

2 190 Ft

1095 Ft/db
Vény nélkül kapható gyógyszer

Fenistil 1 mg/g gél

50 g

2 240 Ft

44,8 Ft/g
Vény nélkül kapható gyógyszer

Valeriana Relax lágyzselatin kapszula

60 db

2 820 Ft

47 Ft/db
Étrend-kiegészítő készítmény**

Datif PC® Neo bukkális tabletta

40 db

1 610 Ft

40,3 Ft/db
Vény nélkül kapható homeopátiás gyógyszer
A kockázatokról és a mellékhatásokról olvassa el a betegtájékoztatót, vagy kérdezze meg kezelőorvosát, gyógyszerészét!
* A kockázatokról olvassa el a használati útmutatót, vagy kérdezze meg kezelőorvosát!
** Étrend-kiegészítő, nem helyettesíti a kiegyensúlyozott, vegyes étrendet és az egészséges életmódot.

Friss cikkeink

Hírlevél feliratkozás

A hírlevélküldő szolgáltatás – rajtunk kívülálló okok miatt – nem támogatja a Freemail-es és Citromail-es címeket, hibák léphetnek fel!
Kérjük, használjon más e-mail szolgáltatót (pl: gmail.com)!
Az űrlap kitöltése, az adatok megadása önkéntes.

Aktuális magazinunk

Magazin címlap Már elérhető a a Szimpatika magazin 2020. júliusi száma!

Ingyenes magazinunkat kérje gyógyszerészétől a Szimpatika emblémával ellátott gyógyszertárakban! A korábbi számokat ide kattintva érheti el