A piackutató cég 35, vény nélkül kapható gyógyhatású készítmény forgalma alapján készített kutatásából kiderül, hogy a recept nélkül kapható szerek közül leginkább a probiotikumok kereslete nőtt, értékben 22 százalékkal. Ezt követik az étkezést helyettesítő tápszerek, amelyekből 18 százalékkal adtak el többet, mint tavaly, majd a puffadás elleni szerek, amelyekből 17 százalékkal több fogyott, mint 2013-ban január és június között.
A két legnagyobb forgalmú kategória továbbra is a „vitaminok és étrend-kiegészítők”, illetve az „általános láz- és fájdalomcsillapítók” közé sorolt szereké. Ezek 30 és 16 százalékos piaci részesedésükkel a bolti eladások közel felét teszik ki a piacon.
A tévéreklám-költésből a legnagyobb rész idén az első félévben ismét a megfázás, influenza elleni készítményekre jutott (19 százalék), ezt a vitaminkészítmények (12 százalék), majd a fájdalomcsillapító, illetve a nyugtató szerek (11 százalék) követték. 2013-ról 2014-re több mint duplájára emelkedett a tévéreklám-költés a bőrgyógyászati termékek, szemcseppek, az óvszerek és a fogyasztó szerek esetében.
Forrás: MTI