Movember - kampány a férfiak egészségéért

Minden novemberben egy rendhagyó mozgalom zajlik szerte a világban: ez a Movember kampány, amelyhez csatlakozva férfiak garmadája növeszt arcszőrzetet egy hónapon keresztül. Az akció célja elsősorban nem az arcszőrzet gyarapítása, sokkal inkább a figyelemfelkeltés a férfiak egészségügyi problémáira.

A Movember 2003-ban indult Ausztráliában, amikor egy baráti társaság tagjai úgy döntöttek, hogy bajuszt növesztenek, és beszélgetést kezdeményeznek az egészségükről. Küldetésük egyszerű: a férfiak tegyenek lépéseket az egészségi állapotuk javításáért, beszéljenek nyíltan az aggodalmaikról, valamint támogassák a jóllétük javítását célzó kutatásokat és programokat.

A kampány négy kulcsterületre összpontosít: prosztatarák, hererák, mentális egészség és öngyilkosság-megelőzés. Ezek mind olyan jelentős kérdések, amelyek ugyan érintik a férfiakat, de gyakran nem foglalkoznak velük a társadalmi megbélyegzések és a nyílt kommunikáció hiánya miatt.

Pedig a prosztatarák az egyik leggyakoribb rákbetegség a férfiak körében, és a korai felismerés életmentő lehet. A rendszeres szűrés, a kockázati tényezők és a tünetek megismerése elengedhetetlen.

forrás:elements.envato.com

Hasonlóképpen meghatározó, hogy a férfiak felvilágosultak legyenek a hererák korai jeleivel kapcsolatban is, emellett rendszeresen végezzenek önvizsgálatot, mivel a korai diagnosztizálás, jobb gyógyulási eredményekhez vezethet.

A fizikai jóllét mellett a mentális egészség is létfontosságú. Sok férfi küzd ugyanis mentális egészségügyi problémákkal, de a társadalmi elvárások és a megbélyegzés miatt haboznak segítséget kérni. Lényeges, hogy a férfiak merjenek beszélni a mentális egészségükről, és szükség esetén ne hezitáljanak szakemberhez fordulni.

A kampány olyan szervezeteket és kezdeményezéseket is támogat, amelyek a férfiak öngyilkosságának megelőzésére összpontosítanak, hiszen világszerte megfigyelhető, hogy nagyságrendekkel több férfi vet véget az életének, mint nő.

A Movember különféle programokon és adománygyűjtéseken keresztül olyan kutatásokat és támogató hálózatokat szponzorál, amelyek segítséget nyújtanak a krízishelyzetben lévőknek.

 

Boritókép: elements.envato.com

Olvasna még a témában?

A nyitólapról ajánljuk

Friss cikkeink

Hírlevél

Feliratkozom a Szimpatika hírlevelekre, ezzel elfogadom az Adatkezelési Tájékoztatóban olvasható feltételeket, és hozzájárulok, hogy a szimpatika.hu a megadott e-mail címemre hírlevelet küldjön, valamint saját és partnerei üzleti ajánlataival felkeressen.

Az űrlap kitöltése, az adatok megadása önkéntes.

A hírlevélküldő szolgáltatás nem támogatja a freemail.hu-s és citromail.hu-s címeket, ilyen címek megadása esetén hibák léphetnek fel!
Kérjük, használjon más e-mail szolgáltatót (pl: gmail.com)!