A tanulmány szerint azok, akik ritkán reggeliztek, minden vizsgájukon mintegy ötödével kevesebb pontszámot kaptak, összehasonlítva azokkal, akik rendszeresen reggeliztek. A reggelit kihagyók összteljesítménye az iskolában csaknem két osztályzattal rosszabb volt, az olyan szempontokat is belekalkulálva, mint a társadalmi-gazdasági helyzetet, az etnikai csoport, az életkor, a nem és a testtömegindex.
Katie Adolphus, a Leedsi Egyetem pszichológiai karának tudósa kiemelte: "a tanulmány rámutat, hogy a középiskolások hátrányba kerülnek, ha nem fogyasztják el a reggelijüket, ami táplálja az agyukat egy iskolai nap kezdetén".
A kutató hangsúlyozta, hogy Nagy-Britanniában egyre nagyobb gondot jelent az élelmiszerszegénység, a becslések szerint naponta félmillió gyerek érkezik éhesen az iskolába. Korábbi tanulmányok már bizonyították, hogy a reggelizés pozitív hatással van a gyerekek kognitív képességeire.
A kutatásban nyugat-yorkshire-i iskolák és középiskolák 294 diákja vett részt. Kiderült, hogy 29 százalékuk ritkán vagy soha nem reggelizik iskolai napokon, 18 százalék alkalmanként reggelizik, 53 százalék pedig gyakran étkezik reggel.
A tanulmányt ismertető BBC News cikke szerint a brit oktatási hivatal több olyan közhasznú szervezetet is támogat, amelyek Anglia szegényebb vidékein több mint 1800 iskolát látnak el ingyenes reggelivel. Az egyik ilyen szervezet, a Magic Breakfast további 480 brit iskolában biztosít reggelit a gyerekeknek. A szervezet arra szólította fel a törvényhozást, hogy vezesse be a reggelizést az iskolákban.
Forrás : MTI