Táplálkozás

Jobb a kiegyensúlyozottság

Közhelyszámba megy, hogy idős korban fokozottan oda kell figyelni a táplálkozásra, sok fehérjét, illetve kalciumot kell a szervezetbe juttatni. Ennek ellenére mindez nem feltétlenül igaz – az idős szervezetnek valóban mások az igényei, mint a fiatalnak, de gyökeres változtatásokra ennek ellenére sincs feltétlenül szükség az étkezésben.

Az egészséges diéta alappillérei

A fogyókúra és az egészséges táplálkozás alappillére a zöldség. Ízlésünknek megfelelően szinte mindenféle zöldség fogyasztható párolva. Sok zöldség, kevés párolt hússal tökéletes ebéd. A zöldség mindenféle ásványi anyagokat, vitaminokat tartalmaz, amire szükségünk van, így fogyasztása különösen fontos.

Zöld gyógyír az emésztési gondokra és a menstruációs problémákra

Konyhakerti növényeink némelyike egészen meglepően sokoldalúan használható fel egészségünk megőrzése érdekében. Tudta-e például, hogy az édeskömény nemcsak az emésztést teszi rendbe, de a menstruációs ciklusok beszabályozásában is eredményesen használható?

Asztmát okoz a margarin?

A nagy arányú margarinfogyasztás emeli az asztma előfordulásának gyakoriságát - állítja egy nemrégiben megjelent tanulmány, melynek megállapításai szerint azon felnőttek körében, akik sok margarint fogyasztanak, gyakrabban fordul elő asztmás megbetegedés, mint társaiknál.

A koplalás nem vezet csodákhoz

Egyre több a bizonyíték azt illetően, hogy a szigorú koplalásos diéta lelassítja az anyagcserét, és habár csökkenti a szénhidrát- és zsírfogyasztást, az életműködések irányításában részt vevő létfontosságú vitaminokhoz, ásványi anyagokhoz és rostokhoz nem jut hozzá a szervezet. Mindez azért ellentmondásos, mert a megfelelő mennyiségű rostfogyasztás éppen hogy felgyorsítja a fogyást.

Ananásszal minden nap

Habár az ananász még ma is egzotikus gyümölcsnek számít, érdemes mindennapos táplálkozásunk részévé tenni, ugyanis ritka gazdag különféle vitaminokban és ásványi anyagokban. C és B-vitamin tartalma igen jelentős, segít a szervezet kiegyensúlyozott működésének fenntartásában.

Falás helyett táplálkozzon ésszel!

Nem kell sokat enni ahhoz, hogy minden szükséges tápanyaghoz hozzájusson az emberi szervezet, azaz hogy napi élelmiszerünk megfeleljen az egészséges táplálkozás követelményeinek. Ez akkor igaz, ha a zöldségeket és gyümölcsöket nyersen vagy párolva esszük, és ha nem fényezett rizst, fehér kenyeret, hanem teljes őrlésű gabonát és barna rizst fogyasztunk. Ellenkező esetben jóval nagyobb mennyiségre van szükség, vagy az ember kiegészítő vitaminokra szorul.

Hatékony természetes vírusölő

A citromot leginkább ízesítésre használjuk, pedig gyógyszerként nagyobb mennyiségre van belőle szükség. Az emberi test nem állítja elő a C-vitamint, és nem is tárolja, a sejtek számára azonban elengedhetetlen alkotóelem. Fogyasztását nem szabad túlzásba vinni, mert hasmenést okozhat, különösen kisgyereknél.

Roppant egészséges a kisgyermekek rémálma

A spenót az egyik legrégebben termesztett zöldségnövény, a Közel-Keleten már a 8-9. században perzsafű néven ismerték és termesztették. Hazánkba Szírián és Törökországon keresztül került a 16-17. században. Különleges íze miatt vannak, akik nem szeretik, de magas fehérje-, ásványi anyag- és vitamintartalma következtében csecsemők és felnőttek számára egyaránt javasolt táplálék.

Büdös, de nélkülözhetetlen

Habár leheletünk szempontjából nem a legjobb, egészségünk érdekében mindenképpen megéri minden nap fogyasztani egy gerezdnyit. Hogy miért? Írásunkból kiderül.

Ajánlataink

Nyereményjátékok

Megfejtő

Kalandozzon velünk, legyen Ön is Megfejtő!

Facebook játék

Egy könnyű kérdés – egy fantasztikus nyeremény

A nyitólapról ajánljuk

Friss cikkeink

Hírlevél

Feliratkozom a Szimpatika hírlevelekre, ezzel elfogadom az Adatkezelési Tájékoztatóban olvasható feltételeket, és hozzájárulok, hogy a szimpatika.hu a megadott e-mail címemre hírlevelet küldjön, valamint saját és partnerei üzleti ajánlataival felkeressen.

Az űrlap kitöltése, az adatok megadása önkéntes.

A hírlevélküldő szolgáltatás nem támogatja a freemail.hu-s és citromail.hu-s címeket, ilyen címek megadása esetén hibák léphetnek fel!
Kérjük, használjon más e-mail szolgáltatót (pl: gmail.com)!