Oktatás

A gyermekek fejlesztésének lehetőségei iskolás korban

Ahogy arról a korábbi cikkemben is írtam, vannak olyan gyermekek, akik hosszabb-rövidebb ideig fejlesztést igényelnek annak érdekében, hogy képességeiket, a bennük rejlő lehetőségeket ki tudják bontakoztatni, hogy az iskolában jól tudjanak funkcionálni, ne maradjanak le társaiktól.

Mintaház nyílt autisták részére

Megnyitotta kapuit az Autista Mintaház - Diagnosztikai és Terápiás Centrum Budapesten. A Heim Pál Országos Gyermekgyógyászati Intézet és az Együtt az Autistákért Alapítvány közös projektjében létrejött Mintaház az autizmus-spektrumzavarral élő gyermekek fejlesztését és családjaik segítését szolgálja.

60 perc bolygónk védelméért

Március 26-án a szimbolikus 60 perces sötétség mellett a világ legnagyobb önkéntes akciója ezekben a nehéz időkben újabb pillanatot teremt a szolidaritásra, valamint arra, hogy vigyázzunk egymásra és közös otthonunkra, a Földre.

Gerincferdüléssel élőknek készült dokumentumfilm

Az Országos Gerincgyógyászati Központ adott otthont egy Magyarországon egyedülálló dokumentumfilm elkészítésének, amely valós időben és körülmények között mutatja be a gerincferdülés műtéti kezelésének folyamatát.

Országos iskolai egészségvédő program kezdődik

Március 21-én - a víz világnapja előtt egy nappal - kezdődik az ország egyik legnagyobb iskolai egészségvédő programja, az ún. HAPPY-hét - közölte az Országos Gyógyszerészeti és Élelmezés-egészségügyi Intézet (OGYÉI).

„Vannak még csodák Magyarországon”: a Bükki csillagvizsgáló

Március 8-tól látogatható a Bükki Nemzeti Park Igazgatóság legújabb attrakciója, a Bükki Csillagda csillagászati és természetismereti látogatóközpont, ahol többek között planetárium, interaktív kiállítás, naptávcső és VR-küldetések is várják a látogatókat.

Klímavédelmi fejlesztésben vesz részt a MOME

Története során először nyert nemzetközi innovációs pályázatot a Moholy-Nagy Művészeti Egyetem. Az Európai Unió kutatás-fejlesztési programja, a Horizon keretében a MOME egy Magyarország számára is fontos célkitűzést, a biomassza-alapú gazdaságra való átállást segíti majd.

A gyermekek fejlesztésének lehetőségei óvodáskorban

Ebben a cikkben, illetve folytatásában a sajátos nevelési igényű (rövidítve SNI-s) gyermekekről lesz szó. Most az óvodás korosztályt vesszük górcső alá és végignézzük annak a vizsgálati protokollnak a folyamatát, ami akkor zajlik le, ha felmerül a sajátos nevelési igény kérdése.

A nyuszik az iskolakezdést is megkönnyítik

Az osztálytermekben elhelyezett nyulaknak, valamint a velük folytatott állatasszisztált foglalkozásoknak köszönhetően jelentős mértékben csökkent a vizsgált elsőosztályos kisgyermekek szorongása – állapították meg a MATE kutatói.

A nyitólapról ajánljuk

Friss cikkeink

Hírlevél

Feliratkozom a Szimpatika hírlevelekre, ezzel elfogadom az Adatkezelési Tájékoztatóban olvasható feltételeket, és hozzájárulok, hogy a szimpatika.hu a megadott e-mail címemre hírlevelet küldjön, valamint saját és partnerei üzleti ajánlataival felkeressen.

Az űrlap kitöltése, az adatok megadása önkéntes.

A hírlevélküldő szolgáltatás nem támogatja a freemail.hu-s és citromail.hu-s címeket, ilyen címek megadása esetén hibák léphetnek fel!
Kérjük, használjon más e-mail szolgáltatót (pl: gmail.com)!