Az anyai aggodalmak margójára

Szerző: Küttel Dávid
Előző munkahelyemen rengeteg óriásplakátot terveztünk nagy márkák reklámkampányaihoz. A fotózás után pedig rendre az történt, hogy a képen látható embert a grafikussal agyonretusáltatták és az került végül kinyomtatásra. A médiából ömlik a hamis kép, a megcsinált, a feltupírozott emberi alak, és sajnos ez igaz a jellemekre is. Apaként azonban abban reménykedem, hogy sikerült átadnom a gyermekeimnek azt a tényt, hogy nem minden az, aminek látszik.

Amikor arról beszélünk, hogy a médiának van felelőssége az egyéni vélemény formálásában, ez nem teljesen igaz. A médiában dolgozóknak van óriási felelősségük, főleg azóta, hogy a média már nem csupán a tévét, a rádiót és a nyomtatott magazinokat jelenti. Az internet előretörésével már teljesen személyre szabottá vált a reklámipar, és így az okostelefonunkon kizárólag a nekünk szóló hirdetések jelennek meg. A cégek és a márkák ráálltak arra, hogy egyesével találják meg a vásárlót, ebben pedig élen járnak a különféle diéták, étrendkiegészítők, amik mind-mind szebbé varázsolnak, ellenállhatatlanná és legyőzhetetlenné tesznek minket.

A felelős tartalomfogyasztásról rendszeresen beszélek a gyerekekkel, mert mindegyik a saját életkorának megfelelően ki van téve a veszélynek, akkor is, ha minden biztonsági intézkedést elkövet az ember az otthoni online eszközein. Azt pedig mindig elmondom, hogy diétázni nem csupán az alakjuk miatt kell, hanem azért, mert nem mindegy, mit eszünk és mennyit, illetve hogy a saját testünkre igenis vigyáznunk kell!

Szóval a nagyokat bíztatom, hogy nézzenek utána és kérdezzenek, mielőtt nekilátnak egy ismeretlen fogyókúrának, vagy akár a mostanában oly divatos kihívásoknak! Illetve ha véletlenül valami olyan tartalom jön velük szembe a neten, ami bármilyen szinten kimozdítja őket a komfortzónájukból, akkor azonnal jelezzenek, mert nincsenek egyedül!

Ez a cikk több mint egy éve került publikálásra.
A cikkben szereplő információk a megjelenéskor pontosak voltak, de mára elavultak lehetnek.

Olvasna még a témában?

A nyitólapról ajánljuk

Friss cikkeink

Hírlevél

Feliratkozom a Szimpatika hírlevelekre, ezzel elfogadom az Adatkezelési Tájékoztatóban olvasható feltételeket, és hozzájárulok, hogy a szimpatika.hu a megadott e-mail címemre hírlevelet küldjön, valamint saját és partnerei üzleti ajánlataival felkeressen.

Az űrlap kitöltése, az adatok megadása önkéntes.

A hírlevélküldő szolgáltatás nem támogatja a freemail.hu-s és citromail.hu-s címeket, ilyen címek megadása esetén hibák léphetnek fel!
Kérjük, használjon más e-mail szolgáltatót (pl: gmail.com)!