A nagy felmérés: mivel mos, takarít a magyar vásárló?

2019. 10. 27.
|
Ez a cikk több mint egy éve került publikálásra.
A cikkben szereplő információk a megjelenéskor pontosak voltak, de mára elavultak lehetnek.
A Tudatos Vásárlók Egyesülete kampányt indított a környezetbarát, biztonságos tisztítószerek népszerűsítésére, ezért országos felmérést végeztek és arra keresték a választ, hogyan állnak a magyar vásárlók a környezetbarát tisztítószerekhez? Az eredmények megdöbbentő különbséget mutatnak abban, mit tartanak jónak és ehhez képest milyen tisztítószert választanak a magyar vásárlók.

A Tudatos Vásárlók Egyesülete (TVE) kutatása rámutatott: országosan tízből kilenc ember egyetért azzal, hogy saját és gyermekei egészsége, valamint a környezet védelme miatt kevesebb vegyszert kellene használnia az embereknek. A fogyasztók többsége – a válaszadók 65% – tart attól, hogy a vásárolt tisztítószer káros a környezetre. A környezetért és az egészségért érzett aggodalom azonban egyelőre kevésbé jelenik meg a vásárlói döntésekben. A kiválasztásnál a legfontosabb szempont a vásárlók számára, hogy a termék hatékonyan tisztítson (62%), és csak ez után következik szempontként, hogy a termék ne legyen káros az egészségre (55%).

Az ecetet igen, az ökocímkét viszont nem ismerjük

A felmérésünkből az is kiderült, hogy a magyarok fele használt már, és a jövőben is tervez használni ecetet és forró vizet a takarításhoz, de 30%-uk nem találkozott még ökocímkés termékkel. Ennek egyik fő oka, hogy vásárláskor nehezen hozzáférhetőek, nem észrevehetőek az a környezetbarát, ökocímkés termékek. A legtöbb árusítóhely nem helyez hangsúlyt az ökocímkés termékek megjelenítésére, pl. nem emeli ki a polcokon vagy az ajánlatok között. A megfelelő termék-kihelyezéssel új fogyasztói rétegeket szólíthatnának meg a kereskedők, a kutatásunkból például az derült ki, hogy a nők és az általános iskolás gyereket nevelő szülők körében többen találkoztak már a címkével, valószínűleg azért, mert ők kifejezetten keresik is ezeket.

A környezetbarát tisztítószerek használatában szintén gátló tényező a negatív előítélet: az emberek 28%-a drágábbnak gondolja az ökocímkés háztartási vegyszereket. Az ökocímkés szerek ára valóban széles skálán mozog, de mára több kereskedelmi márkás tisztítószernek létezik átlagos árú környezetbarát, ökocímkés változata – ezek a nagyobb drogériákban, kereskedelmi láncokban elérhetők. Szintén cáfolja az előítéletet, hogy az ilyen szereket használó, tehát valós élménnyel rendelkező, környezettudatos fogyasztóknak csupán 3%-a gondolja drágábbnak az ökocímkés termékeket.

Az európai ökocímkével rendelkező termékek és szolgáltatások teljes életciklusuk során bizonyítottan alacsonyabb környezeti terhelést okoznak. Egy termék teljes életciklusa a nyersanyagok előállításától a termelésen, csomagoláson, szállításon és használaton át egészen a hulladékká válásáig, végül az ártalmatlanításig tart.

Az EU Ecolabel csak kiváló teljesítményű és egyben a környezetkímélő termékekre kerülhet fel, egy független testület elbírálása alapján.

Kampányt indítottunk a környezet- és emberbarát tisztítószerek népszerűsítésére

A TVE-nél célunk, hogy a fogyasztókkal együtt tegyünk a piac zöldítéséért. Ezért 2019-ben Green & Safe LIFE-styles néven programot indítottunk, hogy a környezet- és egészségtudatos fogyasztók könnyebben megtalálják, értékeljék és kiválasszák a nekik megfelelő, környezetbarát és az egészségükre veszélytelen háztartási tisztítószereket. A Green & Safe LIFE-styles keretében a termékeket értékelő telefonos applikációt hozunk létre, teszteket publikálunk, valamint háztartászöldítő közösségi programot indítunk útjára. A következő időszakban cikkeinkben körüljárjuk a leggyakrabban használt öko és nem-öko tisztítószerek (mosószerek, mosogatószerek, általános tisztítószerek, ablak-, WC-, padló-, bútor- és szőnyegtiszítószerek) minőségét, összetevőit, használatuk egészségügyi és környezeti veszélyeit.

A Piaci Jelentések szerint is nő a kereslet a fenntartható termékek és szolgáltatások iránt

Ahogy a Tudatos Vásárló Piaci Jelentések is összefoglalták, a tudatos fogyasztás szinte minden piaci szegmense nőtt az elmúlt években. A biotermékek éves forgalma közel duplájára nőtt az elmúlt négy évben. A TVE-nél hasonló növekedésre számítunk a környezetbarát tisztítószerek piacán is: az látszik, hogy az embereknek fontos a környezet- és egészségvédelem, de több segítségre van szükségük a jó döntésekhez. A környezettudatos fogyasztókért folytatott piaci versenyt azok a gyártók és kereskedők fogják megnyerni, akik elsőként lépnek, bővítik és láthatóvá, könnyen elérhetővé teszik a környezetbarát tisztítószereket kínálatukban.

Forrás: TVE

Nyereményjátékok

Megfejtő

Kalandozzon velünk, legyen Ön is Megfejtő!

»

Kvíz

Olvassa el a Szimpatika magazint és válaszoljon a kérdésekre!

»

Tematikus kvíz

Böngésszen a honlap cikkei között és válaszoljon a kérdésekre!

»

Facebook játék

Egy könnyű kérdés – egy fantasztikus nyeremény

»

A nyitólapról ajánljuk

#KORONAVÍRUS

Márciusi akció

Cartidol 100 mg/g gél

50 g

1 549 Ft

31 Ft/g
Vény nélkül kapható gyógyszer

Béres PrimoMed sebápoló spray

60 ml

2 199 Ft

36,7 Ft/ml
Gyógyászati segédeszköznek minősülő orvostechnikai eszköz*

BioCo Porc & Izom Csont Komplex kondroitinnel filmtabletta

120 db megapack

4 299 Ft

35,8 Ft/db
Étrend-kiegészítő készítmény**

Robitussin™ Antitussicum szirup

100 ml

1 899 Ft

19 Ft/ml
Vény nélkül kapható gyógyszer

Septofort tabletta

24 db

1 449 Ft

60,4 Ft/db
Vény nélkül kapható gyógyszer

Eurovit D-vitamin Forte 3000 NE tabletta

90 db

2 299 Ft

25,5 Ft/db
Étrend-kiegészítő készítmény**

Bánó fokhagyma galagonya fagyöngy kapszula

100 db

3 899 Ft

39 Ft/db
Gyógyszernek nem minősülő gyógyhatású készítmény

Magnisteron magnézium tabletta férfiaknak

30 db

2 099 Ft

70 Ft/db
Étrend-kiegészítő készítmény**

Sinupret® bevont tabletta

50 db

2 699 Ft

54 Ft/db
Vény nélkül kapható gyógyszer

Advil® Ultra Forte lágy kapszula

16 db

2 249 Ft

140,6 Ft/db
Vény nélkül kapható gyógyszer

Béres Csepp Extra belsőleges oldatos cseppek + C-vitamin Béres 50 mg tabletta

4×30 ml + 120 db

4 999 Ft

Vény nélkül kapható gyógyszer

Neo Citran Max köptetővel por belsőleges oldathoz

10 tasak

2 899 Ft

289,9 Ft/tasak
Vény nélkül kapható gyógyszer

Dentinox fogínygél gyermekeknek

10 g

1 949 Ft

194,9 Ft/g
Vény nélkül kapható gyógyszer

SYSTANE® Ultra nedvesítő szemcsepp

10 ml

2 649 Ft

264,9 Ft/ml
Gyógyászati segédeszköz*

Algoflex Duo 400 mg/100 mg filmtabletta

24 db

2 599 Ft

108,3 Ft/db
Vény nélkül kapható gyógyszer

Blend-a-dent extra erős protézisrögzítő krém

47 g

1 149 Ft

24,4 Ft/g
Orvostechnikai eszköz*

Nottevit Immuno Sleep kapszula

30 db

3 499 Ft

116,6 Ft/db
Étrend-kiegészítő készítmény**

Panadol Rapid 500 mg filmtabletta

24 db

1 149 Ft

47,9 Ft/db
Vény nélkül kapható gyógyszer

Xilomare® 1 mg/ml oldatos orrspray

10 ml

1 749 Ft

174,9 Ft/ml
Vény nélkül kapható gyógyszer

Calcium-Sandoz pezsgőtabletta

20 db

1 649 Ft

82,5 Ft/db
Vény nélkül kapható gyógyszer

Cataflam Dolo Rapid 25 mg lágy kapszula

20 db

2 549 Ft

127,5 Ft/db
Vény nélkül kapható gyógyszer

Béres Szemerő Lutein FORTE filmtabletta

90 db

7 299 Ft

81,1 Ft/db
Étrend-kiegészítő készítmény**

Visine® Classic 0,5 mg/ml oldatos szemcsepp

15 ml

1 899 Ft

126,6 Ft/ml
Vény nélkül kapható gyógyszer
A kockázatokról és a mellékhatásokról olvassa el a betegtájékoztatót, vagy kérdezze meg kezelőorvosát, gyógyszerészét!
* A kockázatokról olvassa el a használati útmutatót, vagy kérdezze meg kezelőorvosát!
** Étrend-kiegészítő, nem helyettesíti a kiegyensúlyozott, vegyes étrendet és az egészséges életmódot.

Friss cikkeink

Hírlevél feliratkozás

A hírlevélküldő szolgáltatás – rajtunk kívülálló okok miatt – nem támogatja a Freemail-es és Citromail-es címeket, hibák léphetnek fel!
Kérjük, használjon más e-mail szolgáltatót (pl: gmail.com)!
Az űrlap kitöltése, az adatok megadása önkéntes.

Aktuális magazinunk

Magazin címlap Már elérhető a a Szimpatika magazin 2021. márciusi száma!

Ingyenes magazinunkat kérje gyógyszerészétől a Szimpatika emblémával ellátott gyógyszertárakban! A korábbi számokat ide kattintva érheti el