Elhíznak a sokat vezetők?
2009. 08. 25.
Bár a vezetés szinte már az amerikaiak életformájává vált az utóbbi években, szakértők szerint ez nagyon rosszat tesz az egészségüknek, és növeli az elhízásra való hajlamot. Ideális esetben egy embernek napi 10.000 lépést kellene megtennie.
Minél többet vezet valaki, annál kevesebbet gyalogol. Ám a gyaloglás a szakértők szerint a rendszeres testmozgás egyik legkevésbé fárasztó formája. Ideális esetben egy embernek napi 10000 lépést kellene megtennie, a naponta rendszeresen autózók körül-belül csupán napi 1000 lépést tesznek meg.
Az ülő életmóddal legszorosabban összefüggő betegségek a kóros elhízás és a különböző szív- és érrendszeri zavarok, a rendszeres autózás pedig megnehezíti a szükséges mozgás beiktatását a napirendbe.
"Minden plusz 30 percnyi autóban töltött idő naponta 3 százaléknyi esélynövekedést jelent a kóros elhízás kialakulásának szempontjából" - mondta Lawrence Frank, a British Columbia Egyetem munkatársa.
Az olyan régebbi városokban, mint New York, Boston és Chicago nem olyan rossz a helyzet a tömegközlekedés megfelelő működése, és a városok kiépítettsége miatt.
Atlanta, Dallas és Phoenix esetében már nem ilyen jó a helyzet, elsősorban a kertvárosi részek miatt, ahová szinte csak autóval lehet eljutni. "Ezeket a városokat direkt így tervezték meg - nyilatkozta David Goldberg, a Smart Growth America munkatársa - Az autós közlekedés kiépítése ugyanis sokkal olcsóbb és gazdaságosabb, mint a tömegközlekedés, akkor is, ha az egészségünkre nincs a legjobb hatással."
Az ülő életmóddal legszorosabban összefüggő betegségek a kóros elhízás és a különböző szív- és érrendszeri zavarok, a rendszeres autózás pedig megnehezíti a szükséges mozgás beiktatását a napirendbe.
"Minden plusz 30 percnyi autóban töltött idő naponta 3 százaléknyi esélynövekedést jelent a kóros elhízás kialakulásának szempontjából" - mondta Lawrence Frank, a British Columbia Egyetem munkatársa.
Az olyan régebbi városokban, mint New York, Boston és Chicago nem olyan rossz a helyzet a tömegközlekedés megfelelő működése, és a városok kiépítettsége miatt.
Atlanta, Dallas és Phoenix esetében már nem ilyen jó a helyzet, elsősorban a kertvárosi részek miatt, ahová szinte csak autóval lehet eljutni. "Ezeket a városokat direkt így tervezték meg - nyilatkozta David Goldberg, a Smart Growth America munkatársa - Az autós közlekedés kiépítése ugyanis sokkal olcsóbb és gazdaságosabb, mint a tömegközlekedés, akkor is, ha az egészségünkre nincs a legjobb hatással."
A cikkben hivatkozott linkek:
Olvasna még a témában?
A nyitólapról ajánljuk
Friss cikkeink
- Kortársaiknál egészségesebben élnek a daganaton átesettek
- 4 tünet, amely halláskárosodást jelezhet
- Gyomként irtjuk, pedig igazi csodaszer ez a növény
- Tiltott gyümölcsök a tavaszi allergiaszezonban
- Így szabadulhatunk meg a haragtól
- A mini stroke 5 korai figyelmeztető jele
- A kutyák segítségével többet tudhatunk meg az öregedésről és az elmeműködésről
- Mit tehetünk az agyunk egészségéért?
- Már az anyaméhben eldől, ha balkezesek leszünk
- Parkinson-kór vagy Parkinson-szindróma?
- Tévhitek, amelyek a laktózintoleranciát övezik
- Életmentő beavatkozások méhen belül
Hírlevél
Feliratkozom a Szimpatika hírlevelekre, ezzel elfogadom az Adatkezelési Tájékoztatóban olvasható feltételeket, és hozzájárulok, hogy a szimpatika.hu a megadott e-mail címemre hírlevelet küldjön, valamint saját és partnerei üzleti ajánlataival felkeressen.
Az űrlap kitöltése, az adatok megadása önkéntes.
A hírlevélküldő szolgáltatás nem támogatja a freemail.hu-s és citromail.hu-s címeket, ilyen címek megadása esetén hibák léphetnek fel!
Kérjük, használjon más e-mail szolgáltatót (pl: gmail.com)!
Kérjük, használjon más e-mail szolgáltatót (pl: gmail.com)!