Minél többet vezet valaki, annál kevesebbet gyalogol. Ám a gyaloglás a szakértők szerint a rendszeres testmozgás egyik legkevésbé fárasztó formája. Ideális esetben egy embernek napi 10000 lépést kellene megtennie, a naponta rendszeresen autózók körül-belül csupán napi 1000 lépést tesznek meg.
Az ülő életmóddal legszorosabban összefüggő betegségek a kóros elhízás és a különböző szív- és érrendszeri zavarok, a rendszeres autózás pedig megnehezíti a szükséges mozgás beiktatását a napirendbe.
"Minden plusz 30 percnyi autóban töltött idő naponta 3 százaléknyi esélynövekedést jelent a kóros elhízás kialakulásának szempontjából" - mondta Lawrence Frank, a British Columbia Egyetem munkatársa.
Az olyan régebbi városokban, mint New York, Boston és Chicago nem olyan rossz a helyzet a tömegközlekedés megfelelő működése, és a városok kiépítettsége miatt.
Atlanta, Dallas és Phoenix esetében már nem ilyen jó a helyzet, elsősorban a kertvárosi részek miatt, ahová szinte csak autóval lehet eljutni. "Ezeket a városokat direkt így tervezték meg - nyilatkozta David Goldberg, a Smart Growth America munkatársa - Az autós közlekedés kiépítése ugyanis sokkal olcsóbb és gazdaságosabb, mint a tömegközlekedés, akkor is, ha az egészségünkre nincs a legjobb hatással."