Európai összefogás a drogfogyasztás megfékezéséért

2013. 04. 28.
Szerző: Szimpatika
A Kábítószer és Kábítószer-függőség Európai Megfigyelőközpontja (EMCDDA) becslései szerint az EU-ban évente 6500–9000 ember hal meg kábítószer-túladagolásban. Az injekciózás ráadásul az egyik leggyakoribb módja a vér útján fertőző kórokozók – pl. a HIV/AIDS-vírus vagy a hepatitis B és C – terjedésének

Ez utóbbiak körében a HIV-fertőzöttek száma 2001‑et követően ugyan csökkent, de 2005 óta még mindig mintegy 3500 új esetet regisztráltak.

Az Európai Unió a 2005 és 2012 közötti időszakra stratégiát dolgozott ki a kábítószer-fogyasztás megfékezésére. A stratégia egyebek mellett támogatja az egészséges életmód kialakítását, és figyelembe veszi az egyes drogokhoz, az életkorhoz és a különböző élethelyzetekhez (pl. terhesség, autóvezetés) kapcsolódó eltérő egészségügyi kockázatokat. Erre a stratégiára épül az az európai cselekvési terv, amely a kábítószer-kereslet és -kínálat csökkentése, a nemzetközi fellépés hatékonyabb összehangolása, a tájékoztatás, kutatás és értékelés terén tűz ki feladatokat. A cselekvési terv az egyes programokra vonatkozóan világos, mérhető mutatókat határoz meg, biztosítva ezzel, hogy az intézkedések eredményei értékelhetőek legyenek, és átlátható képet nyújtsanak a fejlődésről.


Forrás: https://ec.europa.eu

Ez a cikk több mint egy éve került publikálásra.
A cikkben szereplő információk a megjelenéskor pontosak voltak, de mára elavultak lehetnek.

Olvasna még a témában?

A nyitólapról ajánljuk

Friss cikkeink

Hírlevél

Feliratkozom a Szimpatika hírlevelekre, ezzel elfogadom az Adatkezelési Tájékoztatóban olvasható feltételeket, és hozzájárulok, hogy a szimpatika.hu a megadott e-mail címemre hírlevelet küldjön, valamint saját és partnerei üzleti ajánlataival felkeressen.

Az űrlap kitöltése, az adatok megadása önkéntes.

A hírlevélküldő szolgáltatás nem támogatja a freemail.hu-s és citromail.hu-s címeket, ilyen címek megadása esetén hibák léphetnek fel!
Kérjük, használjon más e-mail szolgáltatót (pl: gmail.com)!