Egyhavi fizetést pazarolhatunk el a fürdéssel

Ez a cikk több mint egy éve került publikálásra.
A cikkben szereplő információk a megjelenéskor pontosak voltak, de mára elavultak lehetnek.

Szerző: Szimpatika
Az utóbbi száz évben a technológia rohamos fejlődésével egyenes arányban csökkent a víz értéke a magyar lakosság körében. Az emberek többsége manapság a vizet olyan evidenciának tekinti, mint a levegővételt, ezért használatakor sem figyelnek oda a takarékosságra. A víz értékére hívja fel a figyelmet a Tudatos Vízfelhasználó kampány.

A magyarok többsége a napi tisztálkodás során többségében a fürdést választja, ami átlagosan 150-250 liter vizet is igényel, míg zuhanyozással akár 70 liter víz is megtakarítható. A különbség éves szinten akár 25.000 liter, azaz 18.750 forint is lehet személyenként. Egy négytagú család esetében ez 75.000 Ft évente.

Magyarországon, ahogy Európa vezető országaiban is, évszázadokig luxus volt a fürdés, a fürdőszobák is csak a 19. század végén jelentek meg a hazai nagy-, illetve középpolgári lakásokban. 1960-ban a magyar lakások csupán 17,5%-ában volt fürdőszoba (ld. Statisztikai évkönyv, 1960.), a vízvezeték-hálózat széleskörű kiépítésével azonban gyorsan behoztuk lemaradásunkat. Ma már nem ritka az olyan ház, ahol több fürdőszoba van, az elmúlt ötven évben pedig széles körben elterjedtté vált a napi fürdés is.

Az ivóvízbázisunk védelmének fontossága, a felszín alatti és feletti vízkészletünk megóvása sajnos csak a katasztrófák – aszályok, árvizek – idején kerül előtérbe, és amint megszűnik a baj, a figyelem is apad. Az öt regionális víziközmű-szolgáltató (DMRV Zrt., DRV Zrt. ÉDV Zrt., ÉRV Zrt., TRV Zrt.) a Magyar Energetikai és Közmű-szabályozási Hivatal szakmai támogatásával 2013. április 1-jével edukatív kampányt indított Tudatos Vízfelhasználó néven. Ennek célja a tudatos vízfogyasztással összefüggő szemléletformálás annak érdekében, hogy az emberek értékként tekintsenek a vízre, és ne csak krízisek idején, hanem a mindennapokban is tartsák szem előtt, hogy a víz érték, ezért mértékkel kell bánni vele.

A kampányról részletesen a www.avizertek.hu oldalon olvashatunk.

Olvasna még a témában?

Szimpatika akció

Nyereményjátékok

Megfejtő

Kalandozzon velünk, legyen Ön is Megfejtő!

Kvíz

Olvassa el a Szimpatika magazint és válaszoljon a kérdésekre!

Tematikus kvíz

Böngésszen a honlap cikkei között és válaszoljon a kérdésekre!

Facebook játék

Egy könnyű kérdés – egy fantasztikus nyeremény

A nyitólapról ajánljuk

Friss cikkeink

Hírlevél

Feliratkozom a Szimpatika hírlevelekre, ezzel elfogadom az Adatkezelési Tájékoztatóban olvasható feltételeket, és hozzájárulok, hogy a szimpatika.hu a megadott e-mail címemre hírlevelet küldjön, valamint saját és partnerei üzleti ajánlataival felkeressen.

Az űrlap kitöltése, az adatok megadása önkéntes.

A hírlevélküldő szolgáltatás nem támogatja a freemail.hu-s és citromail.hu-s címeket, ilyen címek megadása esetén hibák léphetnek fel!
Kérjük, használjon más e-mail szolgáltatót (pl: gmail.com)!