Célcsoport a család – Anyaszemmel
A szakmámból adódóan van egy speciális szelete a reklámoknak, melyet eléggé a szívemen viselek: ez pedig a várandós anyákat célzó óriási „bababiznisz”. Akármennyire is két lábbal a földön járó, tudatos a fiatal pár, amint megtudják, hogy babát várnak, más dimenzióban kezdenek létezni, a gyereküknek természetesen mindenből a legjobbat szeretnék, mindent megadnának azért, ami a legtökéletesebb várandósságot, a legszebb szülést, a legegészségesebb, legszebb kisbabát ígéri nekik. Erre pedig hihetetlen marketing állt rá. Erkölcsileg persze sokszor megkérdőjelezhető a dolog, főleg, mikor azt sugallják, hogy nem vagy elég jó szülő, ha ezt vagy azt nem veszed meg, nem fizeted ki.
Nagyon nehéz eligazodni az óriási túlkínálatban, tele vannak a bababoltok csillivilli, méregdrága holmikkal, amire lehet, hogy semmi szükség sincs, viszont remekül rá lehet sózni a hiszékeny és gyanútlan kismamára. Szerencsére a kispapák sokszor gyakorlatiasabbak, vagy sajnálják a százezreket, így nem minden kerül a bevásárlókocsiba. Tanácsot adni sem könnyű ebben a helyzetben, bár nekem van egy listám, mely fel van osztva a következő kategóriákra: 1. valóban szükséges, 2. néhány extra, ami kényelmes lehet, 3. csak indokolt esetben kell és 4. semmi szükség rá, csak pénzkidobás – bár ez utóbbit nem szoktam leírni, mert lehet, hogy az adott családnak éppen egy olyan valami a szíve vágya, ami nálam ebben a rubrikában szerepel. Biztos nem véletlenül lehet kapni elemes hintaszéket vagy a cumit a szájban tartó sapkát, vagy egyenesen az anyai szívdobogást, légvételt utánzó plüssmackót, bár a magam részéről elképzelni sem tudom, hogy mi szükség lehet ezekre, ha van a kisbabának egy édesanyja, ringató karral, anyai szívvel és mellel.
Sajnos napjainkban az anyák nem bíznak eléggé saját magukban, nem mernek az ösztöneikre hallgatni, és valljuk be, sokszor nincs segítségük, nincs támogató háttér mögöttük, így könnyen esnek áldozatul a jól kidolgozott marketingfogásoknak. Záró gondolatként egy példát említenék: újszülött-látogatásra érkezik a védőnő a kismamához, legjobb tudása szerint támogatva az igény szerinti szoptatást, de önhibáján kívül egy cumisüveggyártó cég tollával írja le a fürdetőkrém nevét a tápszergyártó cég jegyzettömbjére...
A cikkben hivatkozott linkek:
Olvasna még a témában?
A nyitólapról ajánljuk
Friss cikkeink
- Az sem jó, ha túl sok van belőle és az sem, ha kevés
- Nyári hajproblémák és megelőzésük
- Köszméte, avagy a vitaminokban gazdag egres
- Tévhitek a napozásról és a naptejről
- Nyáron gyakoribb a kontaktlencse miatti fertőzés
- Törpemalacokat és kutyákat vizsgáltak az ELTE kutatói
- Miért rosszabbodnak a refluxos panaszok nyáron?
- Ezért igyunk fügefalevél-teát!
- Milyen betegségeket kaphatunk el az élővizekben vagy a strandon?
- Hűtsd le magad belülről
- Egy kézzel élők mindennapjait segíti a Semmelweis Egyetem videósorozata
- Egy betegség, amely fellángol a kávétól
Hírlevél
Feliratkozom a Szimpatika hírlevelekre, ezzel elfogadom az Adatkezelési Tájékoztatóban olvasható feltételeket, és hozzájárulok, hogy a szimpatika.hu a megadott e-mail címemre hírlevelet küldjön, valamint saját és partnerei üzleti ajánlataival felkeressen.
Az űrlap kitöltése, az adatok megadása önkéntes.
Kérjük, használjon más e-mail szolgáltatót (pl: gmail.com)!