Célcsoport a család – Anyaszemmel
A cikkben szereplő információk a megjelenéskor pontosak voltak, de mára elavultak lehetnek.
A szakmámból adódóan van egy speciális szelete a reklámoknak, melyet eléggé a szívemen viselek: ez pedig a várandós anyákat célzó óriási „bababiznisz”. Akármennyire is két lábbal a földön járó, tudatos a fiatal pár, amint megtudják, hogy babát várnak, más dimenzióban kezdenek létezni, a gyereküknek természetesen mindenből a legjobbat szeretnék, mindent megadnának azért, ami a legtökéletesebb várandósságot, a legszebb szülést, a legegészségesebb, legszebb kisbabát ígéri nekik. Erre pedig hihetetlen marketing állt rá. Erkölcsileg persze sokszor megkérdőjelezhető a dolog, főleg, mikor azt sugallják, hogy nem vagy elég jó szülő, ha ezt vagy azt nem veszed meg, nem fizeted ki.
Nagyon nehéz eligazodni az óriási túlkínálatban, tele vannak a bababoltok csillivilli, méregdrága holmikkal, amire lehet, hogy semmi szükség sincs, viszont remekül rá lehet sózni a hiszékeny és gyanútlan kismamára. Szerencsére a kispapák sokszor gyakorlatiasabbak, vagy sajnálják a százezreket, így nem minden kerül a bevásárlókocsiba. Tanácsot adni sem könnyű ebben a helyzetben, bár nekem van egy listám, mely fel van osztva a következő kategóriákra: 1. valóban szükséges, 2. néhány extra, ami kényelmes lehet, 3. csak indokolt esetben kell és 4. semmi szükség rá, csak pénzkidobás – bár ez utóbbit nem szoktam leírni, mert lehet, hogy az adott családnak éppen egy olyan valami a szíve vágya, ami nálam ebben a rubrikában szerepel. Biztos nem véletlenül lehet kapni elemes hintaszéket vagy a cumit a szájban tartó sapkát, vagy egyenesen az anyai szívdobogást, légvételt utánzó plüssmackót, bár a magam részéről elképzelni sem tudom, hogy mi szükség lehet ezekre, ha van a kisbabának egy édesanyja, ringató karral, anyai szívvel és mellel.
Sajnos napjainkban az anyák nem bíznak eléggé saját magukban, nem mernek az ösztöneikre hallgatni, és valljuk be, sokszor nincs segítségük, nincs támogató háttér mögöttük, így könnyen esnek áldozatul a jól kidolgozott marketingfogásoknak. Záró gondolatként egy példát említenék: újszülött-látogatásra érkezik a védőnő a kismamához, legjobb tudása szerint támogatva az igény szerinti szoptatást, de önhibáján kívül egy cumisüveggyártó cég tollával írja le a fürdetőkrém nevét a tápszergyártó cég jegyzettömbjére...
A cikkben hivatkozott linkek:
Nyereményjátékok
Megfejtő
Kalandozzon velünk, legyen Ön is Megfejtő!
Kvíz
Olvassa el a Szimpatika magazint és válaszoljon a kérdésekre!
Tematikus kvíz
Böngésszen a honlap cikkei között és válaszoljon a kérdésekre!
A nyitólapról ajánljuk
* A kockázatokról olvassa el a használati útmutatót, vagy kérdezze meg kezelőorvosát!
** Étrend-kiegészítő, nem helyettesíti a kiegyensúlyozott, vegyes étrendet és az egészséges életmódot.
Friss cikkeink
- Tinédzserek fedeztek fel egy izgalmas bolygórendszert
- Szűrőpapírral gyűjtik be a tengeri élőlények DNS-ét
- Új eljárást dolgoztak ki az agysejtek működésének vizsgálatára
- Gyógyíthatóvá válhat a malária a csigák mérgével
- Törőcsik Franciska mesélt a filmes világ titkairól
- Az allergiaszezon is átalakul a klímaváltozás miatt
- Enyém, tied, közös – anyaszemmel
- Magyar kutatók fejthetik meg a rák kódját
- A vártnál nagyobb az első ismert fekete lyuk
- „Most az életem másik felét szeretném megírni”
- Hogyan erősíthetjük légzőizmainkat otthon?
- Vegyük fel a harcot a tavaszi fáradtság ellen!
Hírlevél feliratkozás
Aktuális magazinunk

Ingyenes magazinunkat kérje gyógyszerészétől a Szimpatika emblémával ellátott gyógyszertárakban! A korábbi számokat ide kattintva érheti el