Célcsoport a család – Anyaszemmel

2012. 12. 01.
Szerző: Szonda Györgyi
A reklámhadjárat természetesen engem sem kímél, sem mint édesanyát, sem mint a kismamák tanácsadóját. Szerencsére otthon nem sokat nézzük a tévét, de abban a kevés időben bombáznak minket a még jobbal, a még újabbal, a még szebbel, az állítólag még egészségesebbel, legyen szó joghurtról, telefonról, samponról, vagy akár legófiguráról. Számomra egyenesen ijesztő, hogy amikor az ember belép a saját személyes e-mail fiókjába, oldalt egyből hirdetések halmaza jelenik meg, a saját levelei aktuális tartalmának megfelelő témákban. Hogy nem fér hozzá illetéktelen a leveleimhez? Háááát...

A szakmámból adódóan van egy speciális szelete a reklámoknak, melyet eléggé a szívemen viselek: ez pedig a várandós anyákat célzó óriási „bababiznisz”. Akármennyire is két lábbal a földön járó, tudatos a fiatal pár, amint megtudják, hogy babát várnak, más dimenzióban kezdenek létezni, a gyereküknek természetesen mindenből a legjobbat szeretnék, mindent megadnának azért, ami a legtökéletesebb várandósságot, a legszebb szülést, a legegészségesebb, legszebb kisbabát ígéri nekik. Erre pedig hihetetlen marketing állt rá. Erkölcsileg persze sokszor megkérdőjelezhető a dolog, főleg, mikor azt sugallják, hogy nem vagy elég jó szülő, ha ezt vagy azt nem veszed meg, nem fizeted ki.

Nagyon nehéz eligazodni az óriási túlkínálatban, tele vannak a bababoltok csillivilli, méregdrága holmikkal, amire lehet, hogy semmi szükség sincs, viszont remekül rá lehet sózni a hiszékeny és gyanútlan kismamára. Szerencsére a kispapák sokszor gyakorlatiasabbak, vagy sajnálják a százezreket, így nem minden kerül a bevásárlókocsiba. Tanácsot adni sem könnyű ebben a helyzetben, bár nekem van egy listám, mely fel van osztva a következő kategóriákra: 1. valóban szükséges, 2. néhány extra, ami kényelmes lehet, 3. csak indokolt esetben kell és 4. semmi szükség rá, csak pénzkidobás – bár ez utóbbit nem szoktam leírni, mert lehet, hogy az adott családnak éppen egy olyan valami a szíve vágya, ami nálam ebben a rubrikában szerepel. Biztos nem véletlenül lehet kapni elemes hintaszéket vagy a cumit a szájban tartó sapkát, vagy egyenesen az anyai szívdobogást, légvételt utánzó plüssmackót, bár a magam részéről elképzelni sem tudom, hogy mi szükség lehet ezekre, ha van a kisbabának egy édesanyja, ringató karral, anyai szívvel és mellel.

Sajnos napjainkban az anyák nem bíznak eléggé saját magukban, nem mernek az ösztöneikre hallgatni, és valljuk be, sokszor nincs segítségük, nincs támogató háttér mögöttük, így könnyen esnek áldozatul a jól kidolgozott marketingfogásoknak. Záró gondolatként egy példát említenék: újszülött-látogatásra érkezik a védőnő a kismamához, legjobb tudása szerint támogatva az igény szerinti szoptatást, de önhibáján kívül egy cumisüveggyártó cég tollával írja le a fürdetőkrém nevét a tápszergyártó cég jegyzettömbjére...

Ez a cikk több mint egy éve került publikálásra.
A cikkben szereplő információk a megjelenéskor pontosak voltak, de mára elavultak lehetnek.

Olvasna még a témában?

A nyitólapról ajánljuk

Friss cikkeink

Hírlevél

Feliratkozom a Szimpatika hírlevelekre, ezzel elfogadom az Adatkezelési Tájékoztatóban olvasható feltételeket, és hozzájárulok, hogy a szimpatika.hu a megadott e-mail címemre hírlevelet küldjön, valamint saját és partnerei üzleti ajánlataival felkeressen.

Az űrlap kitöltése, az adatok megadása önkéntes.

A hírlevélküldő szolgáltatás nem támogatja a freemail.hu-s és citromail.hu-s címeket, ilyen címek megadása esetén hibák léphetnek fel!
Kérjük, használjon más e-mail szolgáltatót (pl: gmail.com)!