Itt a hatékony megoldás: művészetterápiával segíthetünk gyermekeinken

Szerző: Szimpatika
A foglalkozásokon a szorongásos és részképesség zavarban szenvedő gyerekeket képzőművészeti és drámapedagógiai módszerekkel segítik a szakemberek.
Művészetterápiás programot indított alsó tagozatos gyerekeknek a Magyar Művészetterápiás Társaság: a foglalkozásokon a szorongásos és részképesség zavarban szenvedő gyerekeket képzőművészeti és drámapedagógiai módszerekkel segítik a szakemberek az iskolai környezetbe való könnyebb beilleszkedéshez.

Magyarország négy településén hatvannégy alsós gyermek számára indított foglalkozásokat a Magyar Művészetterápiás Társaság a Mol Új Európa Alapítványa támogatásával. A 2012/2013-as tanévben Isaszegen, Szederkényben, Harkányban és Szennán zene-, mozgás-, képzőművészeti és drámapedagógiai foglalkozásokat tartanak az egyesület szakemberei a helyi általános iskolákban - tájékoztatta Dukits Dalma zeneterapeuta, a társaság elnöke az MTI-t.

A szervezet Szívvel-kézzel elnevezésű programjába került gyerekek az iskolai életbe való beilleszkedésükhöz kapnak támogatást. Kiválasztásukban a helyi iskolák pedagógusai működtek közre a társaság szakmai szempontrendszere alapján. A program célja, hogy a diákok megtalálják egyéni motivációjukat, fejlődjön önértékelésük, önismeretük, kommunikációs képességük és a tanuláshoz való viszonyuk.

"Elsősorban szorongó és részképesség-zavaros gyerekek alkotják a nyolcfős csoportokat, művészetterapeuta és zeneterapeuta szakembereink dolgoznak velük. A tíz foglalkozásból álló programban játékos módszerekkel segítünk a hozzánk járó gyerekeknek, hogy jobban ki tudják és ki merjék fejezni magukat, könnyebben megtalálják a közös hangot társaikkal" - részletezte Dukits Dalma.


A foglalkozásokat minden helyszínen azonos tematikával tartják. A terápiás folyamatban egyaránt szerepet kapnak a mozgás- és tánc-, képzőművészeti, zenei és drámapedagógiai elemek. Az órákat diplomás művészetterapeuták vezetik heti rendszerességgel, munkájukat szakmai koordinátor segíti.

A program zárásaként nyílt csoportfoglalkozásokat rendeznek az iskolai tanév felénél és az év végén. A szülők ilyenkor gyermekeikkel együtt részt vehetnek a közös játékban, így lehetőségük nyílik betekinteni a csoport működésébe, és láthatják, hogyan működnek együtt gyermekeik a többiekkel. "Nemritkán nemcsak a szülők, hanem a gyerekek tanárai is bekapcsolódnak az utolsó foglalkozásokba, így teljesebb képet kaphatnak az ott végzett munkáról, és diákjaikat az iskolaitól eltérő környezetben, egészen más oldalukról is megismerhetik. Az utolsó, nyitott alkalmon a szülők és a gyermekek a terapeutával közösen értékelik az elvégzett munkát, megosztva egymással tapasztalataikat" - mondta el a szakember.

Harkányban az első és második osztályosok foglalkozásai már véget értek, a folytatásban februártól a harmadik és negyedik osztályosok részvételével indulnak foglalkozások: az osztályhoz való felzárkózásban, valamint a részképességi problémák fejlesztésében segítenek nekik a szakemberek.

A fejlesztőfoglalkozásokat tavaly indította el a társaság a Baranya megyei Bóly általános iskolájának első és második osztályában. A szervezők bíznak benne, hogy jövőre az ideinél is több városban indulhat el a program, még több iskola részvételével.

Forrás: Hirado.hu

Ez a cikk több mint egy éve került publikálásra.
A cikkben szereplő információk a megjelenéskor pontosak voltak, de mára elavultak lehetnek.

Olvasna még a témában?

A nyitólapról ajánljuk

Friss cikkeink

Hírlevél

Feliratkozom a Szimpatika hírlevelekre, ezzel elfogadom az Adatkezelési Tájékoztatóban olvasható feltételeket, és hozzájárulok, hogy a szimpatika.hu a megadott e-mail címemre hírlevelet küldjön, valamint saját és partnerei üzleti ajánlataival felkeressen.

Az űrlap kitöltése, az adatok megadása önkéntes.

A hírlevélküldő szolgáltatás nem támogatja a freemail.hu-s és citromail.hu-s címeket, ilyen címek megadása esetén hibák léphetnek fel!
Kérjük, használjon más e-mail szolgáltatót (pl: gmail.com)!