Mennyibe kerül egy közúti baleset?

2012. 11. 23.
Szerző: Szimpatika
A Generali nemrég elkészült kutatásából kiderült, nagyságrendileg 200 ezer forint az a legmagasabb költség, amit egy autóbaleset miatt egy átlagos gépjármű-tulajdonosnak ki kellett már fizetnie. A reprezentatív, 1200 fős kutatásban az autósok szokásaira is rákérdezett a biztosító: háromból csupán egy autós használja mindennap a járművét, nagybevásárlásra viszont minden hétvégén a megkérdezettek 40%-a autójával indul. Napi munkába járásra a megkérdezettek 50%-a használja a gépjárművét, belföldi utazásra 20%-uk megy autóval minden hónapban egyszer, míg a gyerekek iskolába fuvarozására az autósok 22%-a használja a gépjárművét napi szinten.

Az október végén elkészült 1200 fős reprezentatív kutatásból kiderült, átlagosan 197 ezer forintot kellett kifizetniük az autósoknak a legnagyobb közúti balesetük kapcsán. A megkérdezettek közül közel 30%-nak volt már közúti balesetben része. A férfiak 66%-a mondta azt, hogy sosem volt még balesete, míg a nők esetében ugyanez a szám 78% volt. A felsőfokú végzettségűek (58%) és a budapestiek (52%) voltak ebből a szempontból a legrosszabb helyzetben, hiszen közülük majdnem minden második megkérdezettnek volt már közúti balesete.

A legnagyobb költség, melyet egy baleset miatt ki kellett fizetnie a megkérdezetteknek, szintén jelentős szórást mutat az egyes társadalmi csoportokat megvizsgálva. Míg például a felsőfokú végzettségűek esetében az összeg elérte a 300 ezer forintot, a csupán alapfokú végzettséggel rendelkezőknél ez a szám 125 ezer forint alatt maradt. A budapesti lakosok legkomolyabb eddigi balesetük alkalmával közel 240 ezer forintot voltak kénytelenek kifizetni, míg ugyanez az adat a falvakban élőknél mindössze 116 ezer forint volt.

 

A Generali 2012-ben az első 10 hónap során összesen 9.2 milliárd forintnyi kárt regisztrált a gépjármű üzletágában. A casco biztosítások esetében 6.64 milliárd, míg a kgfb károk kifizetései 2.56 milliárd forintot jelentettek. A kártípusok megoszlásából egyértelműen kiderült az is, hogy az esetek döntő többségét a járművek ütközése, illetve az egyéb tárgyakkal történő ütközések tették ki. Ez a két kártípus az összes kár több mint 80%-át tette ki az idei év első 10 hónapja során.

A Generali az idei évben a kötelező biztosításai mellé évi néhány ezer forintért olyan kiegészítő biztosításokat is kínál, melyek pont azon ügyfeleknek szólnak, akik nem tudnak vagy nem akarnak teljes körű casco biztosítást kötni, viszont egy-egy kártípustól tartanak, és szeretnék nagyobb biztonságban tudni gépjárművüket.  Kifejezetten az ütközések alkalmával, a károkozó félnek nyújt szolgáltatást a társaság Önvédelem biztosítása.  „A kutatásunkból is kiderült, hogy egy ütközés alkalmával akár kétszázezres kár is könnyen keletkezhet a gépjárműben. Ráadásul itt csak átlagos adatokról beszélünk, extrém esetekben, ha nem rendelkezünk megfelelő biztosítással és magunk okozunk a kárt saját gépkocsinkban, ennek az összegnek a többszörösét is kifizethetjük a javításra, akár egy kisebb ütközés után is. Azon ügyfeleink, akik nem szeretnének teljes körű casco biztosítást kötni, ugyanakkor szeretnék biztonságban tudni gépjárművüket az ütközésektől is, a kötelező mellé igénybe vehetik az Önvédelem biztosításunkat. Ez a kiegészítő biztosítás akkor jelenthet segítséget, ha már autóval vagy gyalogossal való ütközéskor a károkozó járműve is megsérült.” – hangsúlyozta Simon Zsolt, a Generali gépjármű-biztosítási üzletágának igazgatója.

Az október végén elkészült kutatás az autósok szokásait is vizsgálta, melyekből a következő érdekességek derültek ki. A megkérdezettek 50%-a használja a gépjárművét majdnem minden nap munkába járásra. Hétvégi programokra – legalább havonta egy alkalommal – az autótulajdonosok 75%-a használja az gépkocsit. Külföldi utazásra ugyanakkor a megkérdezettek 50%-a sosem, míg további 41% legfeljebb évente egyszer indul autóval. A kutatásból kiderült az is, hogy a leginkább a munkába járásra, és a gyerekek fuvarozására használják az emberek a gépjárművüket napi szinten, ugyanakkor a vidéki, vagy külföldi utak esetében úgy tűnik, már ritkábban részesítik előnyben az autós közlekedést.

Ez a cikk több mint egy éve került publikálásra.
A cikkben szereplő információk a megjelenéskor pontosak voltak, de mára elavultak lehetnek.

Olvasna még a témában?

A nyitólapról ajánljuk

Friss cikkeink

Hírlevél

Feliratkozom a Szimpatika hírlevelekre, ezzel elfogadom az Adatkezelési Tájékoztatóban olvasható feltételeket, és hozzájárulok, hogy a szimpatika.hu a megadott e-mail címemre hírlevelet küldjön, valamint saját és partnerei üzleti ajánlataival felkeressen.

Az űrlap kitöltése, az adatok megadása önkéntes.

A hírlevélküldő szolgáltatás nem támogatja a freemail.hu-s és citromail.hu-s címeket, ilyen címek megadása esetén hibák léphetnek fel!
Kérjük, használjon más e-mail szolgáltatót (pl: gmail.com)!